Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > DİN VE RASYONELLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİN VE RASYONELLİK Üçüncü düzey FDB651 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞR. ÜYESİ ÖZCAN AKDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ramazan Ertürk; YRD.DOÇ. DR. CENAN KUVANCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Özcan AKDAĞ, Abdullah AKGÜL
Dersin veriliş şekli Takrir ve tartışma yöntemi
Dersin amacı Din`i aklî bir çerçeveye oturtmanın imkanını tartışmak
Dersin tanımı Din ile akıl arasında verimli bir ilişki kurulup kurulamayacağı hususunda düşünmek ve tartışmak

Dersin içeriği
1- Temel kavramların ele alınması
2- İman ve inanç kavramları
3- Aklî güç ve yetilerimiz
4- Bilgi ve inanç türleri
5- Önermesel iman merkezli temellendirme I
6- Önermesel iman merkezli temellendirme II
7- Önermesel iman merkezli temellendirme III
8- Önermesel olmayan imanı temellendirme I
9- Önermesel olmayan imanı temellendirme II
10- Önermesel olmayan imanı temellendirme III
11- Tümevarımlı kozmolojik deliller
12- Mekansal ve zamansal teleolojik deliller
13- Dinî tecrübe delilleri
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İman, inanç ve bilgi arasındaki ilişkiyi bilir
2- Rasyonelliğin şartlarını bilir
3- Din ile akıl arasında verimli bir ilişki kurulabileceğini bilir
4- Bildiklerimizin bir yanda inandıklarımızın diğer yanda duramayacağını bilir
5- İslam entelektüel geleneğinde akla yüklenen anlamı bilir
6- İnsanın bilişsel, duygusal ve iradi boyutları arasındaki ilişkiyi bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Felsefî Açıdan İmanı Temellendirm, Ferit Uslu.
Yardımcı Kaynaklar Tanrı İnancının Aklîliği, Cafer Sadık Yaran, Saf Aklın Dahilinde Din, İmmanuel Kant.

Ders ile ilgili dosyalar