Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > VAKA ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VAKA ANALİZİ Birinci düzey ENM 308 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ENM 311 YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI I (Dersten en az devamdan muaf olmak gerekir)
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BANU SOYLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BANU SOYLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli sınıfta eğitim-öğretim
Dersin amacı Bu derste yöneylem araştırması, matematiksel modelleme, üretim planlama, çizelgeleme, benzetim, istatistiksel analiz vb. tekniklerin kullanıldığı vakalar ve uygulamalar analiz edilecektir.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Ders içeriğinin açıklanması ve bir vaka analizi örneği.
2- Vaka 1 analizi ve kullanılan Endüstri Mühendisliği Yöntemlerinin açıklanması
3- Vaka 2 analizi ve kullanılan Endüstri Mühendisliği Yöntemlerinin açıklanması
4- Vaka 3 analizi ve kullanılan Endüstri Mühendisliği Yöntemlerinin açıklanması
5- Vaka 4 analizi ve kullanılan Endüstri Mühendisliği Yöntemlerinin açıklanması
6- Vaka 5 analizi ve kullanılan Endüstri Mühendisliği Yöntemlerinin açıklanması
7- Vaka 6 analizi ve kullanılan Endüstri Mühendisliği Yöntemlerinin açıklanması
8- Vize Sınavı
9- Vaka 7 analizi ve kullanılan Endüstri Mühendisliği Yöntemlerinin açıklanması
10- Vaka 8 analizi ve kullanılan Endüstri Mühendisliği Yöntemlerinin açıklanması
11- Vaka 9 analizi ve kullanılan Endüstri Mühendisliği Yöntemlerinin açıklanması
12- Vaka 10 analizi ve kullanılan Endüstri Mühendisliği Yöntemlerinin açıklanması
13- Vaka 11 analizi ve kullanılan Endüstri Mühendisliği Yöntemlerinin açıklanması
14- Vaka 12 analizi ve kullanılan Endüstri Mühendisliği Yöntemlerinin açıklanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin Endüstri Mühendisliği tekniklerinin gerçek hayat uygulamaları hakkında bilgi ve becerilerinin artması beklenmektedir.
2- İncelenen vakalar ile öğrencilerin Endüstri Mühendisliği tekniklerinin uygulama şekillerini ve kazanımları hakkında bilgi ve becerilerinin artması beklenmektedir.
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 4 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Vakaların yayınlandığı çeşitli dergi ve kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar