Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMEL ALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Doktora öğrencilerine Sitoplazmik granüller, Organeller ve spesiyal dokuların demonstrasyon teknikleri hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Mast hücreleri, Panet hücreleri, Russel cisimciği, keratin, keratohiyalin, mitokondriyonun çeşitli boya metodlarıyla gösterim teknikleri ile ilgili bilgileri içerir.
|
1- |
Hemopoietik doku demonstrasyon teknikleri
|
2- |
Mast Hücreleri boyama teknikleri I
|
3- |
Mast Hücreleri boyama teknikleri II
|
4- |
Mast Hücreleri boyama teknikleri III
|
5- |
Paneth hücreleri boyama teknikleri I
|
6- |
Paneth hücreleri boyama teknikleri II
|
7- |
Russel cisimcikleri
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Mitokondriyon ve Golgi kompleksi boyama teknikleri
|
10- |
Lizozomların gösterim teknikleri
|
11- |
Nukleolus organizatör bölgelerinin (NORs)gösterim tekniği
|
12- |
Fibrin ve fibrinoid boyama teknikleri
|
13- |
Keratin gösterim teknikleri
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hemopoietik doku demonstrasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Mast hücreleri ve Paneth hücreleri boyama teknikleri hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Mitokondriyon, Golgi kompleksi ve lizozomların gösterim teknikleri hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Nukleolus organizatör bölgelerinin (NORs)gösterim tekniği hakkında bilgi sahibi olma
|
5- |
Fibrin ve fibrinoid boyama teknikleri hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
Keratin gösterim teknikleri hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
4
|
64
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
16
|
1
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
16
|
2
|
32
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
16
|
2
|
32
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Histolojik Boyama Teknikleri (Ramazan Demir, Palme yayıncılık, Ankara 2001)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Theory and Practice of Histological Techniques. Bancroft JD, Stevens, Third Ed., Churchill Livingstone, Edinburgh, London, Melbourne and New York, 1990.
Manual of Histological staining methods of the Armmed Forces Institute of Pathology, Luna LG, Third Ed., McGraw-Hill Book Company, New York, Toronto, London, Sydney, 1968.
Laboratory methods in Histotechnology, Prophet EB, Mills B, Arrington JB, Sobin LH, American Registry of Pathology,Washington, 1992
|
|