Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİME GİRİŞ |
Üçüncü düzey |
MB 101 |
|
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere öğretmenlik mesleği ile ilgili temel kavram ve ilkeler ile eğitimin felsefi, tarihsel, sosyolojik, psikolojik, hukuki, ekonomik ve bilimsel temelleri ile ilgili kavramlar hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
• Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar;
• Eğitimin amaçları ve işlevleri;
• Eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi;
• Eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri;
• Eğitim bilimlerinde yöntem;
• Bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf;
• Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler;
• Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
|
1- |
Dersin tanıtımı, Eğitime ilişkin temel kavramlar
|
2- |
Eğitimin tarihsel temelleri
|
3- |
Eğitimin tarihsel temelleri
|
4- |
Eğitimin felsefi temelleri
|
5- |
Eğitimin Psikolojik temelleri
|
6- |
Eğitimin Psikolojik temelleri
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Eğitimin sosyolojik temelleri
|
9- |
Eğitimin politik temelleri
|
10- |
Eğitimin ekonomik temelleri
|
11- |
Eğitimin hukuki temelleri
|
12- |
Eğitimde yeni yönelimler
|
13- |
Eğitim bilimlerinde yöntem
|
14- |
Bir meslek olarak öğretmenlik
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitimin temel kavramlarını tanımlar.
|
2- |
Eğitimin amaç ve işlevlerini açıklar.
|
3- |
Eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisini açıklar.
|
4- |
Eğitim, tarih ve aralarındaki ilişkileri açıklar.
|
5- |
Eğitim, felsefe ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
|
6- |
Eğitim, psikoloji ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
|
7- |
Eğitim, sosyoloji ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
|
8- |
Eğitim, politika ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
|
9- |
Eğitim, ekonomi ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
|
10- |
Eğitim bilimi ve bilimsel araştırma arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ekici, G. (2020). Eğitime Giriş (3. Baskı). Ankara: Vizetek Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kıroğlu, K. Ve Elma, C. (2020). Eğitime Giriş (3. Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık.
Şişman, M. (2019). Eğitime Giriş (20. Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık.
Uzunöz, A. (2016). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegema Yayıncılık.
|
|