Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Patoloji (selçuk Ü.ort. Dr) > EĞİTİME GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİME GİRİŞ Üçüncü düzey MB 101 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere öğretmenlik mesleği ile ilgili temel kavram ve ilkeler ile eğitimin felsefi, tarihsel, sosyolojik, psikolojik, hukuki, ekonomik ve bilimsel temelleri ile ilgili kavramlar hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin tanımı • Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; • Eğitimin amaçları ve işlevleri; • Eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; • Eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; • Eğitim bilimlerinde yöntem; • Bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; • Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; • Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, Eğitime ilişkin temel kavramlar
2- Eğitimin tarihsel temelleri
3- Eğitimin tarihsel temelleri
4- Eğitimin felsefi temelleri
5- Eğitimin Psikolojik temelleri
6- Eğitimin Psikolojik temelleri
7- Ara sınav
8- Eğitimin sosyolojik temelleri
9- Eğitimin politik temelleri
10- Eğitimin ekonomik temelleri
11- Eğitimin hukuki temelleri
12- Eğitimde yeni yönelimler
13- Eğitim bilimlerinde yöntem
14- Bir meslek olarak öğretmenlik
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitimin temel kavramlarını tanımlar.
2- Eğitimin amaç ve işlevlerini açıklar.
3- Eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisini açıklar.
4- Eğitim, tarih ve aralarındaki ilişkileri açıklar.
5- Eğitim, felsefe ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
6- Eğitim, psikoloji ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
7- Eğitim, sosyoloji ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
8- Eğitim, politika ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
9- Eğitim, ekonomi ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
10- Eğitim bilimi ve bilimsel araştırma arasındaki ilişkiyi açıklar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ekici, G. (2020). Eğitime Giriş (3. Baskı). Ankara: Vizetek Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar Kıroğlu, K. Ve Elma, C. (2020). Eğitime Giriş (3. Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık. Şişman, M. (2019). Eğitime Giriş (20. Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık. Uzunöz, A. (2016). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegema Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar