Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MOLEKÜLER PARAZİTOLOJİ |
İkinci düzey |
VPZ 540 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Arş. Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Parazit türlerinin teşhisinde kullanılan moleküler yöntemleri öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Parazit türlerinin teşhisinde kullanılan moleküler yöntemleri öğreten derstir.
|
1- |
Moleküler tanı yöntemleri
|
2- |
Polimeraz Zincir Reaksiyonu (PCR)
|
3- |
Real-Time PCR (qPCR)
|
4- |
Nested PCR
|
5- |
In situ PCR
|
6- |
Multipleks PCR
|
7- |
Southern Blotting
|
8- |
Northern Blotting
|
9- |
Reverse Line Blotting
|
10- |
Western Blotting
|
11- |
Polimeraz zincir reaksiyonu-restriction fragment length polymorphism (PCR-RFLP)
|
12- |
Serolojik tanı yöntemleri
|
13- |
Enzyme Linked Immunosorbant Assay (ELISA)
|
14- |
Indirect Floresan Antikor (IFA)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Polimeraz Zincir Reaksiyonu (PCR) yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Real-Time PCR (qPCR) yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Nested PCR yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
In situ PCR yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Multipleks PCR yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Blotting yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
7- |
Polimeraz zincir reaksiyonu-restriction fragment length polymorphism yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
8
|
2
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
2
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
3
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Wall, R., D. Shearer, 1997. Veterinary Entomology. Chapman And Hall, Great Britain.
Kaufmann, J., 1996. Parasitic Infections Of Domestic Animals. Birkhäuser. Switzerland.
Peters, W., G. Pasvol, 2002. Tropikal Medicine And Parasitology. Mosby International Limited. China.
Burgu, A., Karaer, Z. (2005). Parazit Hastalıklarında Tedavi. Türkiye Parazitoloji Derneği, Yayın No:19.
Schmıdt, G.D. (1985). Foundations Of Parasitology.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|