Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > EDEBİYAT ELEŞTİRİSİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EDEBİYAT ELEŞTİRİSİNE GİRİŞ Birinci düzey ELIT316 Seçmeli 6 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili İNGİLİZCE
Koordinatör PROF. DR. HASAN BAKTIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MELİH KARAKUZU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli ANLATIM VE TARTIŞMA
Dersin amacı EDEBİYAT ELEŞTİRİ TARİHİNİ ÖĞRETMEK
Dersin tanımı BU DERSİN AMACI ÖZELLİKLE 20. YÜZYIL VE GÜNÜMÜZE KADARKİ SÜREÇTE EDEBİYAT ELEŞTİRİSİNİN NASIL GELİŞTİĞİNİ AÇIKLAMAKTIR.

Dersin içeriği
1- Genel Eleşitiri ve Edebiyat Eleştirisi ile ilgili terimlerin tanımlanması
2- Biçimselcilik
3- Yeni Eleşitiricilik
4- Okuyucu Tepkisi Kuramı
5- Kabullenme Kuramı
6- Tolumsal Eleştiri: Feminist Eleştiri
7- Tolumsal Eleştiri: Maksist Eleştiri
8- Yeni Tarihselcilik
9- Psikanalitik (Ruh çözümcü) Eleşitiri: Freud, Lacan ve Jung
10- Bildungsroman
11- Koloniyalizm
12- Aydınlanmacılık
13- Modernizm
14- Postmodernizm
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- EDEBİYAT ELEŞTİRİ TARİHİ HAKKINDA BİGLİ SAHİBİ OLMAK
2- EDEBNİYATIN KONUSU VE AMACI HAKKINDA BİLGİ ÜRETMEK
3- EDEBİYATIN KAYNAKLARINI ANLAMAK
4- ELEŞTİREL BAKIŞ AÇISINI GELİŞTİRMEK
5- ÇAĞDAŞ EDEBİYAT ELEŞTİRİ TEORİLERİNİN VE DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİM SÜRECİNİ ANLAMAK
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 4 20
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Galens, David. (Editor). Literary Movements for Students. Volume 1-2. Thomson-Gale printed in New York, NY., USA. 2002.
Yardımcı Kaynaklar Rafey, Habib. A History of Literary Criticism From Plato to the Present: Blackwell Publishing.2005. Lodge, David (Editor) Modern Criticism and Theory: A Reader, 2nd Ed. revised by Nigel Wood.Pearson Education, 2000. http://www.kristisiegel.com/theory.htm#newcriticism

Ders ile ilgili dosyalar