Giriş | English
Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Şehir Planlama (y.l.) > EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ İkinci düzey MB 104 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Çevrimiçi
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere gelişim kuramları ve öğrenme kuramları ile eğitime uygulamaları arasında ilşki kurmaları bilgi ve beceri kazanmalarıdır.
Dersin tanımı Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.

Dersin içeriği
1- Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramları
2- Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramlar
3- Fiziksel gelişim
4- Bilişsel gelişim ve Dil gelişimi
5- Ahlaki gelişim
6- Kişilik gelişimi
7- Kişilik gelişimi
8- Ara Sınav
9- Öğrenme psikolojisi
10- Klasik koşullanma
11- Edimsel koşullanma
12- Sosyal öğrenme
13- Bilgi İşleme kuramı
14- Güdülenme ve öğretim
15- Sınav
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramları kavrar
2- Bilişsel, duyuşsal, sosyal ve ahlaki gelişim dönemlerini kavrar
3- Bireysel farklılıkların öğretim sürecine ve öğrenme algısına etkisini açıklar
4- Öğrenme kuramları ve süreçlerini anlama, öğrenme süreçlerine uygun öğrenme ortamı oluşturmaya istekli olur
5- Eğitim psikolojisi bakış açısını ve yaklaşımlarını kişiliği ve mesleği ile bütünleştirir.
6- Eğitim psikolojisi alanına yönelik olumlu tutum geliştirir.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Metropoliten ve Bölge Planlama
2- Kentsel Tasarım
3- Kentsel Koruma
4- Kent ve Planlama Tarihi
5- Ekolojik Planlama
6- Kent Ekonomisi
7- Kent Sosyolojisi
8- Kentsel Coğrefya
9- Konut ve Gayrimenkul Değerleme
10- Planlamada Etik
11- Sanat ve Estetik
12- Bilimsel Araştırma ve Yöntemleri
13- Kent Morfolojisi
14- Haritacılık Bilgisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı - Aydın, A. (2016). Eğitim Psikolojisi (14. Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık. - Şahin, C. (2016). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık. - Yıldırım, İ. (2017). Eğitim Psikolojisi (6. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar