Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AKARSU HİDROLİĞİ II |
Üçüncü düzey |
İNŞ 630 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. LEVENT LATİFOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-----
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
----
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta sunum
|
Dersin amacı
|
Açık kanal akımlarının dizaynı konusunda gerekli bilgilerin kazanımı ve farklı su yapılarının projelendirilmesi. Köprü hidroliği konusunda bilgi sahibi olunması ayrıca değişken akım özelliklerinin anlaşılması
|
Dersin tanımı
|
Açık kanal akımlarının tanımlanması
|
1- |
Açık kanalların dizaynı
|
2- |
Hareketli tabanlı kanalların dizaynı
|
3- |
Hareketli tabanlı kanalların dizaynı
|
4- |
Rijit tabanlı kanalların dizaynı
|
5- |
Rijit tabanlı kanalların dizaynı
|
6- |
Akım ölçüm yapıları, savaklar
|
7- |
Akım ölçüm yapıları, savaklar
|
8- |
Akım ölçüm yapıları, savaklar
|
9- |
Enerji kırıcı yapılar
|
10- |
Enerji kırıcı yapılar
|
11- |
Köprü hidroliği
|
12- |
Köprü hidroliği
|
13- |
Değişken açık kanal akımları
|
14- |
Değişken açık kanal akımları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yavaş değişken akım özelliklerinin anlaşılması
|
2- |
Açık kanalların tasarımı
|
3- |
Enerji kırıcı yapıların dizaynı
|
4- |
Akarsu ölçüm yapılarının planlanma ve kullanımı
|
5- |
Köprü hidroliği
|
6- |
Düzensiz açık kanal akımları
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
5
|
6
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Open Channel Hydraulics, A. Osman Akan, 2006, Elsevier Ltd
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Computational River Dynamics, Weiming Wu, 2008 Taylor & Francis Group, London, UK
|
|