Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (doktora) > AKARSU HİDROLİĞİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKARSU HİDROLİĞİ II Üçüncü düzey İNŞ 630 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. LEVENT LATİFOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -----
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ----
Dersin veriliş şekli Sınıfta sunum
Dersin amacı Açık kanal akımlarının dizaynı konusunda gerekli bilgilerin kazanımı ve farklı su yapılarının projelendirilmesi. Köprü hidroliği konusunda bilgi sahibi olunması ayrıca değişken akım özelliklerinin anlaşılması
Dersin tanımı Açık kanal akımlarının tanımlanması

Dersin içeriği
1- Açık kanalların dizaynı
2- Hareketli tabanlı kanalların dizaynı
3- Hareketli tabanlı kanalların dizaynı
4- Rijit tabanlı kanalların dizaynı
5- Rijit tabanlı kanalların dizaynı
6- Akım ölçüm yapıları, savaklar
7- Akım ölçüm yapıları, savaklar
8- Akım ölçüm yapıları, savaklar
9- Enerji kırıcı yapılar
10- Enerji kırıcı yapılar
11- Köprü hidroliği
12- Köprü hidroliği
13- Değişken açık kanal akımları
14- Değişken açık kanal akımları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yavaş değişken akım özelliklerinin anlaşılması
2- Açık kanalların tasarımı
3- Enerji kırıcı yapıların dizaynı
4- Akarsu ölçüm yapılarının planlanma ve kullanımı
5- Köprü hidroliği
6- Düzensiz açık kanal akımları
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 6 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Open Channel Hydraulics, A. Osman Akan, 2006, Elsevier Ltd
Yardımcı Kaynaklar Computational River Dynamics, Weiming Wu, 2008 Taylor & Francis Group, London, UK

Ders ile ilgili dosyalar