Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 3 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Veteriner hekimlikte kullanılan tıbbi bitkilerin kullanımı hakkında bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Doğrudan doğruya bitkinin çeşitli kısımlarının
veya onlardan elde edilen etkili maddelerin
dahilen veya haricen insan ve hayvanlarda
görülen hastalıkların tedavisinde kullanılan
bitkilere Tıbbi Bitki denir.
|
1- |
Tıbbi ve aromatik bitkiler üzerindeki çalışmaların tarihi gelişimi
|
2- |
Tıbbi ve aromatik bitkilerin genel özellikleri
|
3- |
Tıbbi ve aromatik bitkilerin önemi ve gruplandırılması
|
4- |
Kullanım alanları ve kültüre alınma imkanları
|
5- |
Kullanım alanları ve kültüre alınma imkanları
|
6- |
İthal ve ihraç ettiğimiz önemli tıbbi bitkiler
|
7- |
Tıbbi bitkilerin sınıflandırılması
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Ülkemiz için çok önemli olan tıbbi bitkilerin morfolojik özellikleri
|
10- |
Orijinleri, tıbbi bitkilerin dünya da üretimleri
|
11- |
Orijinleri, tıbbi bitkilerin Türkiyede üretimleri
|
12- |
Tıbbi Bitkilerin Kullanım Şekilleri
|
13- |
Yetiştirme Teknikleri
|
14- |
Hasadı ve Kurutulması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tıbbi ve aromatik bitkilerin genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
İthal ve ihraç ettiğimiz önemli tıbbi bitkiler hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım alanları ve kültüre alınma imkanları hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Tıbbi bitkilerin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Ülkemiz için çok önemli olan tıbbi bitkilerin morfolojik özellikleri, Orijinleri, tıbbi bitkilerin dünya ve ülkemizde üretimleri, kullanım şekilleri, yetiştirme teknikleri, hasadı ve kurutulması hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Diğer tarla bitkilerine göre özellikle tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliğinde önemli konuları öğrenebilmeyi amaçlar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tıbbi Botanik ve Tıbbi Bitkiler, Kaya S editör (2008)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
FARMASÖTİK BOTANİK, Dr. Kâmil KARAMANOĞLU, Farmasötik Botanik Kürsüsü Profesörü, Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi.
Veterinary Herbal Medicine,Susan G. Wynn, DVM, RH (AHG), and Barbara J. Fougère.
|
|