Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN HACER GÜVEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Basketbol temel tekniklerini; top tutma, pas, top sürme, ayak hareketleri, şut ve çeşitleri, ribaund, basketbol oyununa hazırlayıcı toplu ve topsuz hareketlerin öğrenilmesini, bireysel ve takım savunma, hücum ve hızlı hücum sistemlerini öğrenip, nasıl öğretileceğini ve kural bilgisini içerir.
|
Dersin tanımı
|
Basketbol ile ilgili temel konuların öğretimi
|
1- |
Basketbol hakkında genel bilgilendirme
|
2- |
Basketbol temel duruşu,topla tanışma ve top tutma teknikleri
|
3- |
Top sürme ve pas tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları
|
4- |
Turnike ve şut tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları
|
5- |
Perdeleme,yuvarlanma,savunmada eş değiştirme tekniklerinin eğitim basamaklaması
|
6- |
Box, ribaund tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları
|
7- |
Savunma temel duruşu,kayma adımı tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları
|
8- |
Bireysel savunma prensipleri ve takım savunmasına geçiş,top ve yardım tarafı hakkında bilgilendirme ve uygulamalar
|
9- |
1-1,2-2,3-3 hücum organizasyonları ve uygulamalar
|
10- |
Adam adama savunma ilkeleri,çeşitleri ve dizilişleri,konu ile ilgili uygulamalar
|
11- |
Kombine savunma ilkeleri, çeşitleri ve dizilişleri, konu ile ilgili uygulamalar
|
12- |
Baskılı savunma ilkeleri,çeşitleri ve dizilişleri,konu ile ilgili uygulamalar
|
13- |
Hızlı hücum ön şartları,çeşitleri, konu ile ilgili uygulamalar
|
14- |
Müsabaka ortamında teknik ve taktik uygulamalar
|
15- |
Final
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
BASKETBOL TEMEL TEKNİK ve BECERİLERİNİ ANLAYABİLME
|
2- |
BASKETBOL MÜSABAKASI İZLERKEN ANALİZ YAPABİLME
|
3- |
MÜSABAKA ORTAMINDA UYGULANAN TEMEL TEKNİK ve BECERİLERİN NASIL UYGULANDIĞINI NELERİN DOĞRU NELERİN YANLIŞ YAPILDIĞI KONULARINI YERİNDE İNCELEYEBİLİP DERSLER ÇIKARABİLME.
|
4- |
BİLİNÇLİ BİR İZLEYİCİ VE GÖZLEMCİ OLABİLME.
|
5- |
ALT YAPI FAALİYETLERİ ÇALIŞMALARINDA HANGİ TEKNİKLERİN NEREDE ve NASIL KULLANILDIĞINI BİLİP ONA GÖRE ANTRENMAN PİLANLARI HAZIRLAYABİLMEK.
|
6- |
BASKETBOLUN TEMEL KURALLARI
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
4
|
24
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
3
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sevim, Y. Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Nobel Yayınevi, 2002, Ankara, 370.s.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sevim, Y. Basketbolde Kondisyon Antrenmanı, Nobel Yayınevi, 2002, 170 s.
|
|