Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > UYARLANIR SİNYAL İŞLEME VE UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UYARLANIR SİNYAL İŞLEME VE UYGULAMALARI İkinci düzey BMM 525 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET EMİN YÜKSEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET EMİN YÜKSEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere uyarlanır sinyal işleme ile ilgili ayrıntılı bilgiler vermektir.
Dersin tanımı Uyarlanır Sinyal işleme değişen çevre koşullarına adapte olan filtrelerin tasarlanmasını amaçlar.

Dersin içeriği
1- Uyarlanır Sistemler
2- Uyarlanır Lineer Birleştirici
3- Kuadratik Performans Yüzey Özellikleri
4- Performans Yüzeyinde Arama
5- Gradient Tahmini ve Uyum Üzerine Etkileri
6- LMS Algoritması
7- Adaptif Sinyal İşlemede Z-Dönüşümü
8- Adaptif Algoritmalar ve Yapılar
9- Adaptif Kafes Filtreler
10- Adaptif Modelleme ve Sistem Tanıma
11- Ters Adaptif Modelleme, Dekonvolüsyon ve Denkleştirme
12- Adaptif Kontrol Sistemleri
13- Adaptif Girişimin Engellenmesi
14- Adaptif Diziler ve Uyarlanır Hüzme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- İhtiyaçları karşılayacak sistem tasarımı
3- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
4- Adaptif Filtre Tasarlanması
5- Yazılım Geliştirilmesi
6- Literatür takibi yapabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 20 2 40
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Adaptive Signal Processing by Bernard Widrow and Peter N. Stearns
Yardımcı Kaynaklar Discrete-Time Signal Processing (2nd Edition) (Prentice-Hall Signal Processing Series) by Alan V. Oppenheim, Ronald W. Schafer and John R. Buck

Ders ile ilgili dosyalar