Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Anestezi > AHLAK FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AHLAK FELSEFESİ Birinci düzey FDB610 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULLAH AKGÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Abdullah AKGÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Ahlak felsefesinin temel problemlerini, alanlarını ve ahlak teorilerini tanıtmayı ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Bu ders ahlak felsefesinin temel problemlerini, alanlarını ve ahlak teorilerini tanıtmayı ve değerlendirmeyi amaçlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Ahlak Felsefesinin Tanımı ve Alanları
2- Meta-etik, Normatif Etik ve Uygulamalı Etik Ayrımı
3- Meta-etiğin Problem Alanı ve Meta-Etik Teoriler
4- Normatif Etik Teorileri
5- Meta-etik, Normatif Etik ve Uygulamalı Etik İlişkisi
6- Ahlakın Evrenselliği ve Göreceliliği Problemi
7- İslam Ahlak Teorilerine Genel Bakış
8- İslam Ahlak Teorileri: Felsefî Ahlak Teorileri
9- Tasavvufi Ahlak Teorileri
10- Dini Ahlak Teorileri
11- İslam Felsefî Ahlak Teorierine Örnek Olarak: İ.Miskeveyh'in "Tehzibul Ahlak" isimli Eseri
12- Miskeveyh'e Göre Nefsin Faziletleri
13- Miskeveyh'e Göre Sevgi Türleri ve Dostluk
14- Miskeveyh'e Göre Nefsin Hastalıkları ve Nefis Sağlığını Koruma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ahlak felsefesinin temel problemlerini açıklayabilir.
2- Meta-etik ve Normatif etik alanındaki ahlak teorilerini karşılaştırabilir.
3- Ahlakın insan yaşamındaki önem ve yerini değerlendirebilir.
4- İslam ahlak teorileri hakkında genel bilgi verebilir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Anestezi alanındaki uygulamaları içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2- Moniterize hasta bakımı, sedo/analjezi uygulamaları, ameliyathane dışı anestezi uygulamalarında standart donanım, hasta hazırlığı ve takibinde yer alır.
3- Anestezi uygulaması öncesi hasta değerlendirme, anestezi risklerini belirler, hastaya uygun anestezi yöntemine uygun hazırlığı ve monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar.
4- Genel anestezi uygulamasının tüm basamaklarını gerçekleştirebilir, gelişebilecek komplikasyonları tanır ve müdahale eder.
5- Anestezi alanında görevli bir birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde etik değerlere uyar.
6- Anestezi uygulamaları süresince hastanın vital fonksiyonlarının takibi ve kayıtlarının anestezi formları ile alınmasının bilincindedir ve düzenli olarak kayıt alır.
7- Hastanın yandaş hastalıklarının varlığında ve özellikli ameliyat türlerinde güvenli anestezik ve analjezik uygulamaları gerçekleştirir.
8- Rejyonal bloklarda hasta ve donanım hazırlığını yapabilme, girişimlere yardımcı olma ve hastayı takip edebilme ve komplikasyonlara müdahale edebilme yetisine sahiptir.
9- Anestezi ve analjezi uygulamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanların kontrolü, korunması, bakımı, kullanıma hazırlanması ve kullanımını gerçekleştirir ve aralıklı bakımını sağlar.
10- Kardiyopulmoner resüsitasyonda farkındalık, yaklaşım ve uygulama becerisi gösterir.
11- Reanimasyonda gelişebilecek özel durumlar ve acil yaklaşımlarda müdahale eder, güvenli hasta transportu sağlar.
12- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
13- Alanında edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel bilgiye ulaşabilme, değerlendirebilme ve uygulayabilme.
14- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cafer Sadık Yaran, Ahlak ve Etik; Cafer Sadık Yaran,İslam Ahlak Felsefesine Giriş. İ.Miskeveyh, Tehzibul Ahlak.
Yardımcı Kaynaklar Recep Kılıç, Ahlakın Dini Temeli.

Ders ile ilgili dosyalar