Ön koşul dersleri
|
Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve Pratik
|
Dersin amacı
|
Bu kursun amacı öğrencilere Yeni Nesil Sekans Sistemleri ve Uygulama Alanları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Geçmişten günümüze gelişen sekans sistemlerini öğrenmek ve kullanımlarını hangi metodu ne için kullandığımızı tanıtmak ve öğrencilere ilerdeki çalışmaları için yol gösterilmesi amaçlanmaktadır.
|
1- |
Genetikte Kullanılan Genel Kavramlar
|
2- |
Genetikte temel kavramlar, Kalıtsal hastalıklar
|
3- |
Genom analiz teknolojilerinin gelişimi
|
4- |
Gen Haritalaması ve Bağlantı Analizi, kullanılan araçlar, prensipler
|
5- |
Mikroarray teknolojisi, aCGH, ifadelenme arrayleri
|
6- |
Sanger dizileme
|
7- |
Vize
|
8- |
Yeni Nesil Sekans Analiz Teknolojileri Tarihi
|
9- |
Yeni Nesil Sekans Platformları
|
10- |
Yeni Nesil Sekans Teknolojisi Uygulama alanları
|
11- |
Yeni Nesil Sekan Uygulamasındaki ilerlemeler
|
12- |
Güncel Uygulamalar ve Güncel okumalar
|
13- |
Güncel Uygulamalar ve Güncel okumalar
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
DNA izolasyonu hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
PCR yöntemi ve PCR çeşitleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
Sanger sekans yöntemi hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Pyro sekans hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Yeni nesil sekans metodları hakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
Yeni nesil sekansta kütüphane oluşturulması hakkında bilgi sahibi olmak
|
7- |
Cluster oluşturulması hakkında bilgi sahibi olmak
|
8- |
Sekansın yapılması hakkında bilgi sahibi olmak
|
9- |
Elde edilen sonuçların veri analiz programları ile analiz edilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
26
|
2
|
52
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
3
|
42
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999 2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991 3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London, 4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Gilbert, S. F. (2013). Developmental Biology. Sunderland, Mass.: Sinauer Associates Inc. 2-Slack, J. M. W. (2013). Essential Developmental Biology. Oxford: Wiley-Blackwell.
|
|