Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > YENİ NESİL SEKANS SİSTEMLERİ VE UYGULAMA ALANLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YENİ NESİL SEKANS SİSTEMLERİ VE UYGULAMA ALANLARI Üçüncü düzey GEN 614 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör
Dersin veriliş şekli Teorik ve Pratik
Dersin amacı Bu kursun amacı öğrencilere Yeni Nesil Sekans Sistemleri ve Uygulama Alanları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin tanımı Geçmişten günümüze gelişen sekans sistemlerini öğrenmek ve kullanımlarını hangi metodu ne için kullandığımızı tanıtmak ve öğrencilere ilerdeki çalışmaları için yol gösterilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Genetikte Kullanılan Genel Kavramlar
2- Genetikte temel kavramlar, Kalıtsal hastalıklar
3- Genom analiz teknolojilerinin gelişimi
4- Gen Haritalaması ve Bağlantı Analizi, kullanılan araçlar, prensipler
5- Mikroarray teknolojisi, aCGH, ifadelenme arrayleri
6- Sanger dizileme
7- Vize
8- Yeni Nesil Sekans Analiz Teknolojileri Tarihi
9- Yeni Nesil Sekans Platformları
10- Yeni Nesil Sekans Teknolojisi Uygulama alanları
11- Yeni Nesil Sekan Uygulamasındaki ilerlemeler
12- Güncel Uygulamalar ve Güncel okumalar
13- Güncel Uygulamalar ve Güncel okumalar
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- DNA izolasyonu hakkında bilgi sahibi olmak
2- PCR yöntemi ve PCR çeşitleri hakkında bilgi sahibi olmak
3- Sanger sekans yöntemi hakkında bilgi sahibi olmak
4- Pyro sekans hakkında bilgi sahibi olmak
5- Yeni nesil sekans metodları hakkında bilgi sahibi olmak
6- Yeni nesil sekansta kütüphane oluşturulması hakkında bilgi sahibi olmak
7- Cluster oluşturulması hakkında bilgi sahibi olmak
8- Sekansın yapılması hakkında bilgi sahibi olmak
9- Elde edilen sonuçların veri analiz programları ile analiz edilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 26 2 52
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 3 42
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999 2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991 3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London, 4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
Yardımcı Kaynaklar 1-Gilbert, S. F. (2013). Developmental Biology. Sunderland, Mass.: Sinauer Associates Inc. 2-Slack, J. M. W. (2013). Essential Developmental Biology. Oxford: Wiley-Blackwell.

Ders ile ilgili dosyalar