Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 1 |
Üçüncü düzey |
ENM 711 |
|
3 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ LATİFE GÖRKEMLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Bölüm Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözel
|
Dersin amacı
|
Bu derstte, öğrenciye tez aşamasında kullanacağı alet ve ekipmanların tanıtımı, çalışma prensipleri ve nasıl kullanılacağıyla birlikte elde edilecek sonuçların nasıl analiz edileceği ve nasıl yorumlanmasının gerektiği açıklanancaktır. İş güvenliği, laboratuvar güvenliği ve ilk yardım eğitimleri hususunda bilgilendirmeler yapılacaktır. Ayrıca, öğrencinin etik kurallara uyarak tamamlanmış bilimsel çalışmalarınının çıktılarının analizini yapabilmeyi, değerlendirmeyi, yorumlamayı ve talep edilen niteliklere uygun bir formatta bilimsel bir metin haline dönüştürebilmeleri becerisinin kazandırılmasıamaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Tez çalışmasının yapıldığı alan, ortam ve kullanılacak alet ve ekipmanların tanıtılması, alet ve ekipmanların çalışma prensiplerinin gösterilmesi
|
1- |
Tez çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları
|
2- |
Tez çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları
|
3- |
Bilimsel çalışmalarda kullanılacak her bir alet ve ekipmanın çalışma prensibi
|
4- |
Bilimsel çalışmalarda kullanılacak her bir alet ve ekipmanın çalışma prensibi
|
5- |
Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı
|
6- |
Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı
|
7- |
Çalışmanın tasarımı
|
8- |
Çalışmanın tasarımı
|
9- |
Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti
|
10- |
Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması
|
11- |
Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması
|
12- |
Çalışmada kullanılacak istatistik programı
|
13- |
Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorunlanması
|
14- |
Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorunlanması
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Endüstri mühendisliği yüksek lisans yeterliliklerine dayalı endüstri mühendisliğinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, özgün bir konuda bilimsel saygınlık içinde bağımsız olarak araştırma sürecini algılayabilmek, tasarlayabilmek, uygulayabilmek ve sonuçlandırabilmek
|
2- |
Endüstri mühendisliğinde en yeni bilgilere sistematik bir yaklaşımla sahip olmak ve kavramanın yanında, endüstri mühendisliği ile ilgili araştırmalarda, yöntem ve becerilerde üst düzeyde ustalık kazanmak
|
3- |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, endüstri mühendisliğine uygulayan özgün bir çalışmanın en az bir bölümünü, ulusal ve/veya uluslararası hakemli saygın dergilerde yayınlayıp, endüstri mühendisliğinde bilginin sınırlarını genişleterek bilime katkıda bulunmak
|
4- |
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
|
5- |
Ar-ge ve yenilik yapabilmek
|
6- |
Bilimsel yayın hazırlayabilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
30
|
3
|
90
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
60
|
8
|
480
|
Toplam iş yükü
|
|
|
626
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tez konusu ile ilgili yerli ve yabancı ders kitapları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
tez konusu ile ilgili literatür
|
|