Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Eczacilik Biyokimya (doktora) > PROJE HAZIRLAMA VE ARAŞTIRMA YÖTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROJE HAZIRLAMA VE ARAŞTIRMA YÖTEMLERİ Üçüncü düzey EBK627 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BEHZAT ÇİMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Bu dersde teorik konular üzerinde durulur. Ellişer dakikalık haftada üç kez ders yapılır. Derslerde, interaktif eğitim teknikleri ve çeşitli görsel-işitsel materyaller kullanılacaktır.
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere: 1-Referans ve makalelere ulaşmak 2-Referans ve makalelerin kullanımı 3-Araştırma konusu seçimi 4-Proje hazırlama kuralları 5-Araştırma metodları gibi bilgileri öğretir.
Dersin tanımı Bu derse sadece lisansüstü öğrenciler kabul edilebilir.

Dersin içeriği
1- Proje kavramı
2- Araştırmada ölçütler ve özellikler
3- Dökümantasyon
4- Proje türleri
5- Gerekli literatürü bulmak ve seçmek
6- ARA SINAV
7- Proje fazları: Hazırlanması, Uygulanması, Tamamlama.
8- Sorunu karakterize etmek, temel sorun tesbiti, en iyi yaklaşım belirlemek, sorunun nedenlerini belirlemek, çözüm üretmek için neyin gerekli olduğunu belirlemek.
9- Metod değerlendirmesi: Araştırma/proje yaklaşımı, Metodlar ve teknikler.
10- Projede aşağıdaki bilgiler bulunmalı (Proje/Tez İçeriği): -Sorun tanımlanması-Soruna yaklaşım-Araştırma/proje sorunları-Amaç, problem beyanı ve araştırma soruları-Kavramsal model- Literatür toplama-Plan/program uygulanması-Spesifik bilgi-Araştırma modeli-Veri toplanması-Veri analizi-Araştırma/proje sonuçları-Alternatifler ve problem çözümleri-Metodoloji gerekçeleri-Kişisel öğrenme hedefleri ile ilgili düşünceler.
11- Tez ya da proje yazmanın temel ilkeleri
12- Proje/Tez Formatı: -Yapı: Bölüm, alt bölüm, ekler ve dipnotlar, mantıksal yapılandırılmış metin. -Okunabilirlik ve ulaşabilme: Tablo içeriği, girş/girişler, okuyucuyu yönlendirme, özet/özetler, düzen etkinliği, şekiller -Hedef grup ve amaçlara ulaşmak için ayarlayıcı stil: zorluk, hassasiyet, bilgi yoğunluğu. -Yazım -Referanslar
13- Çalışmanın bulguları ve değerlendirilmesi - İstatistik bilgisi
14- Araştırma raporu
15- FINAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 1-Referans ve makalelere ulaşmak 2-Referans ve makalelerin kullanımı 3-Araştırma konusu seçimi 4-Proje hazırlama kuralları 5-Araştırma metodları gibi bilgileri öğretir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof.Dr.K.Muzaffer Üstdal, Doç.Dr.Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır Nasıl Yazılır. Beta basım yayım. 1997. Prof.Dr.K.Muzaffer Üstdal, Prof.Dr.Robert Vuillaume, Doç.Dr.Kural Gülbahar, Dr.Yasemin Gülbahar. Bilimsel Araştırma Kılavuzu, Projeden Makaleye. Pelikan yayıncılık. 2004.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar