Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ENZİMLER |
Üçüncü düzey |
KIM 676 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Tükçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Enzimler, biyo katalizörler olarak enzimlerin yapılarının ve fonksiyonlarının anlaşılmasını ve enzim kinetiği konularının detaylı olarak incelenmesini kapsar.
|
Dersin tanımı
|
Enzimlerin genel özellikleri. Enzimlerin normal katalizör maddelerden farkları. Enzimlerin kimyasal yapıları. Kofaktör ve Koenzimler. Enzimlerin biyosentezi. Enzimlerin adlandırılması ve sınıflandırılması, oksidoredüktazlar, transferazlar, hidrolazlar, liyazlar, izomerazlar, ligazlar. Enzim aktivitesi tayin yöntemleri, enzim aktivitesi üzerine etki eden faktörler. Enzim kinetiği: Michaelis - menten, Line - weaver - burk eğrileri. Enzimlerin özgüllüğü, Allosterik enzimler. Aktivatör ve inhibitörler. Kompetetif inhibisyon, Non - kompetitif inhibisyon Enzim saflaştırılmasının amaç ve stratejisi. Enzim saflaştırma yöntemleri. İmmobilize enzimler ve uygulamaları.
|
1- |
Enzimlerin genel özellikleri.
|
2- |
Enzimlerin normal katalizör maddelerden farkları
|
3- |
Enzimlerin kimyasal yapıları
|
4- |
Kofaktör ve Koenzimler. Enzimlerin biyosentezi
|
5- |
Enzimlerin adlandırılması ve sınıflandırılması, oksidoredüktazlar, transferazlar, hidrolazlar, liyazlar, izomerazlar, ligazlar
|
6- |
Enzim aktivitesi tayin yöntemleri, enzim aktivitesi üzerine etki eden faktörler
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Enzim kinetiği: Michaelis - menten, Line - weaver - burk eğrileri
|
9- |
Enzim kinetiği: Michaelis - menten, Line - weaver - burk eğrileri
|
10- |
Enzimlerin özgüllüğü, Allosterik enzimler
|
11- |
Aktivatör ve inhibitörler
|
12- |
Kompetetif inhibisyon, Non - kompetitif inhibisyon
|
13- |
Enzim saflaştırılmasının amaç ve stratejisi
|
14- |
İmmobilize enzimler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Enzimlerin genel özellikleri.
Enzimlerin özgüllüğü, Allosterik enzimleri öğrenme
|
2- |
Enzimlerin normal katalizör maddelerden farklarını öğrenme
|
3- |
Enzimlerin kimyasal yapılarını öğrenme
|
4- |
Kofaktör ve Koenzimler. Enzimlerin biyosentezini öğrenme
|
5- |
Enzimlerin adlandırılması ve sınıflandırılmasını öğrenme
|
6- |
Enzim aktivitesi tayin yöntemlerini ve enzim aktivitesi üzerine etki eden faktörleri öğrenme
|
7- |
Enzim kinetiğini öğrenme
|
8- |
İnhibisyon türlerini öğrenme
|
9- |
Enzim saflaştırılmasının amaç ve stratejisini öğrenme
|
10- |
İmmobilize enzimleri öğrenme
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
|
2- |
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
|
4- |
Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
|
|
6- |
En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Lehninger Principles of Biochemistry, David L. Nelson, Michael M. Cox, Worth Publishers, 2000, Newyork.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Biyokimya, Prof. Dr. Edip Keha, Prof. Dr. İrfan Kührevioğlu. Aktif yayınevi, 2007.
|
|