Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > DİNİ SEMBOLİZM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNİ SEMBOLİZM İkinci düzey FDB532 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN ADIBELLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Kenan HAS, Doç. Dr. Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Research Assistant Bekir KÖYLÜ
Dersin veriliş şekli Anlatım, Seminer, Münazara
Dersin amacı Dinsel metinlerde geçen sembol,imge ve simgelerin din dilindeki anlam genişliğini kavrayabilmek.
Dersin tanımı Kutsal metinler içerisindeki geçen sembol ve imgelerin açılımını inceler.

Dersin içeriği
1- KONU YÖNTEM VE ÇALIŞMALARDAN ÖRNEKLER
2- SEMBOLİZM NEDİR?
3- SAYI-RENK VE ANIT SEMBOLLERİ TABİAT OLAYLARI SEMBOLİZMİ
4- DİNİ SEMBOLİZM
5- YAHUDİLİK’TE SEMBOLİZM Magen David-Tefillin
6- HIRİSTİYANLIK’TA SEMBOLİZM Vaftiz- Evharistiya
7- HIRİSTİYANLIK’TA SEMBOLİZM HAÇ SEMBOLİZMİ
8- İSLAM’DA SEMBOLİZM
9- KÂBE SEMBOLİZMİ
10- HAYAT AĞACI SEMBOLİZMİ
11- DOĞU DİNLERİ SEMBOLİZMİ
12- YİNG-YANG
13- MUKAYESELİ SEMBOLİZM
14- DEĞERLENDİRME
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dinsel metinlerde geçen sembollerin günümüz için geçerli olabilecek anlam ve değerini anlamak
2- Dinsel metinlerin anlam genişliğini görebilmeyi sağlar
3- Kutsal atfedilen kavram ve değerlerin sembolik içeriğini kavramak
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 8 4 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Vedalar, Upanişadlar, Tanah, Talmud, İnciller ve Kuran
Yardımcı Kaynaklar Kenan HAS, Sembolizm ve Haç, Ankara, 2005

Ders ile ilgili dosyalar