Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİNİ SEMBOLİZM |
İkinci düzey |
FDB532 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. RAMAZAN ADIBELLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Kenan HAS, Doç. Dr. Ramazan ADIBELLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Research Assistant Bekir KÖYLÜ
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, Seminer, Münazara
|
Dersin amacı
|
Dinsel metinlerde geçen sembol,imge ve simgelerin din dilindeki anlam genişliğini kavrayabilmek.
|
Dersin tanımı
|
Kutsal metinler içerisindeki geçen sembol ve imgelerin açılımını inceler.
|
1- |
KONU YÖNTEM VE ÇALIŞMALARDAN ÖRNEKLER
|
2- |
SEMBOLİZM NEDİR?
|
3- |
SAYI-RENK VE ANIT SEMBOLLERİ
TABİAT OLAYLARI SEMBOLİZMİ
|
4- |
DİNİ SEMBOLİZM
|
5- |
YAHUDİLİK’TE SEMBOLİZM
Magen David-Tefillin
|
6- |
HIRİSTİYANLIK’TA SEMBOLİZM Vaftiz- Evharistiya
|
7- |
HIRİSTİYANLIK’TA SEMBOLİZM HAÇ SEMBOLİZMİ
|
8- |
İSLAM’DA SEMBOLİZM
|
9- |
KÂBE SEMBOLİZMİ
|
10- |
HAYAT AĞACI SEMBOLİZMİ
|
11- |
DOĞU DİNLERİ SEMBOLİZMİ
|
12- |
YİNG-YANG
|
13- |
MUKAYESELİ SEMBOLİZM
|
14- |
DEĞERLENDİRME
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dinsel metinlerde geçen sembollerin günümüz için geçerli olabilecek anlam ve değerini anlamak
|
2- |
Dinsel metinlerin anlam genişliğini görebilmeyi sağlar
|
3- |
Kutsal atfedilen kavram ve değerlerin sembolik içeriğini kavramak
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
|
|
2- |
Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
|
|
3- |
Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
|
|
4- |
Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
|
|
5- |
Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
|
|
6- |
Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
|
|
8- |
Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
|
|
9- |
Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
|
|
10- |
Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
11- |
Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
|
|
12- |
Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
|
|
13- |
Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
8
|
4
|
32
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
3
|
9
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Vedalar, Upanişadlar, Tanah, Talmud, İnciller ve Kuran
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kenan HAS, Sembolizm ve Haç, Ankara, 2005
|
|