Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.) > TÜRKİYE'DE YABANCI DİL EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE'DE YABANCI DİL EĞİTİMİ İkinci düzey EGB 544 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇELEBİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA DURMUŞÇELEBİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dil öğretimiyle ilgili yaklaşım, kuram ve teknikleri uygulayabilmektir.
Dersin tanımı ---

Dersin içeriği
1- Giriş.
2- Öğretmen Eğitimi
3- Humanistik yaklaşımlar
4- Humanistik yaklaşımlar
5- Öğrenme stratejilerinin öğretimi
6- Öğrenme stratejilerinin öğretimi
7- Ara Sınav
8- Otonomi ve mesleki gelişim
9- Leksikal yaklaşım
10- Leksikal yaklaşım
11- Stilistiks
12- Stilistiks
13- Edebiyat öğretimi
14- Yıl Sonu Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dil öğretimindeki temel kuralları tartışır
2- Dil öğretimiyle ilgili kuram ve yaklaşımları uygular
3- Öğrenme becerilerini geliştirir
4- Yaratıcı düşünme tekniklerini kullanır
5- Yaş gruplarına göre metotları tartışmak
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Demirel, Ö.Pegem Akademi Yayıncılık / Eğitim Dizisi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 1. Richards, Jack. C. & Rogers, Theodore S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. 2. Koç, Sabri. (1997). English Language Teaching. Ankara: YÖK. 3. Harmer, Jeremy. (2001). The Practice of English Language Teaching. UK: Oxford University Press. 4.Wallace, M (1998)Action Research For Language Teachers. Cambridge: CUP 5.Lewis, M (1999) How to study foreign languages .London. MacMillan 6. Rebecca. L. Oxford, (1990). Language Learning Strategies. Boston: Heinle & Heinle Publishers. 7. Brumfit, C (1983) Teaching Literature Overseas. London: Pergamon Press

Ders ile ilgili dosyalar