Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRKİYE'DE YABANCI DİL EĞİTİMİ |
İkinci düzey |
EGB 544 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ÇELEBİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA DURMUŞÇELEBİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dil öğretimiyle ilgili yaklaşım, kuram ve teknikleri uygulayabilmektir.
|
Dersin tanımı
|
---
|
1- |
Giriş.
|
2- |
Öğretmen Eğitimi
|
3- |
Humanistik yaklaşımlar
|
4- |
Humanistik yaklaşımlar
|
5- |
Öğrenme stratejilerinin öğretimi
|
6- |
Öğrenme stratejilerinin öğretimi
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Otonomi ve mesleki gelişim
|
9- |
Leksikal yaklaşım
|
10- |
Leksikal yaklaşım
|
11- |
Stilistiks
|
12- |
Stilistiks
|
13- |
Edebiyat öğretimi
|
14- |
Yıl Sonu Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dil öğretimindeki temel kuralları tartışır
|
2- |
Dil öğretimiyle ilgili kuram ve yaklaşımları uygular
|
3- |
Öğrenme becerilerini geliştirir
|
4- |
Yaratıcı düşünme tekniklerini kullanır
|
5- |
Yaş gruplarına göre metotları tartışmak
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Demirel, Ö.Pegem Akademi Yayıncılık / Eğitim Dizisi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Richards, Jack. C. & Rogers, Theodore S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching.
2. Koç, Sabri. (1997). English Language Teaching. Ankara: YÖK.
3. Harmer, Jeremy. (2001). The Practice of English Language Teaching. UK: Oxford University Press.
4.Wallace, M (1998)Action Research For Language Teachers. Cambridge: CUP
5.Lewis, M (1999) How to study foreign languages .London. MacMillan
6. Rebecca. L. Oxford, (1990). Language Learning Strategies. Boston: Heinle & Heinle Publishers.
7. Brumfit, C (1983) Teaching Literature Overseas. London: Pergamon Press
|
|