Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Protetik Diş Tedavisi (doktora) > LİNEER CEBİR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİNEER CEBİR Üçüncü düzey MAT 103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUAMMER KULA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım, soru-yanıt eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar,Vektör uzayları, alt uzaylar, bazlar, boyutlar, lineer dönüşümler. Bu ders sayesinde Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesini sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu ders ile İnşaat Mühendisliği öğrencilerine Lineer Cebir bilgilerini aktarmak, muhakeme gücünü artırmak, bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğretmektir.

Dersin içeriği
1- Matrisler
2- Matris işlemleri
3- Özel matrisler
4- Elemanter operasyonlar ve uygulamalar
5- Determinantlar
6- Lineer denklem sistemleri ve çözümleri
7- Örnekler, Teoremler
8- Ara Sınav
9- Vektör uzayları
10- Alt vektör uzayları
11- Baz ve boyut
12- Baz değişimleri
13- Lineer dönüşümler
14- Bölüm uzayları
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Daha önce Genel Matematik dersinde öğrendikleri bilgiler üzerine yeni bilgiler koymalı.
2- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanmış olmalı.
3- Matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar, Vektör uzayları, alt uzaylar, bazlar, boyutlar, lineer dönüşümleri anlamalı.
4- Matematiksel düşünce yöntemlerini kavramış olmalı.
5- Matris ve determinantların uygulama alanlarını öğrenmeli.
6- Lineer denklemlerin nasıl çözüleceğini öğrenmeli.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Lineer Cebir, D. Taşcı, Ankara, 2012 2. Linear Algebra and Geometry, D.M. Bloom, Cambridge Universty Press, London, 1979. 3.Lineer Cebir, H.H.Hacısalihoğlu, Gazi Üniversitesi Yayınları
Yardımcı Kaynaklar 1. Lineer Cebir, F. Başar, Sürat Üniversite Yayınları, 2012

Ders ile ilgili dosyalar