Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo, Televizyon ve Sinema (uö) > RÖPORTAJ VE SÖYLEŞİ TEKNIKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RÖPORTAJ VE SÖYLEŞİ TEKNIKLERİ Birinci düzey URTS 231 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DENİZ ELİF YAVALAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Üyesi Deniz Elif Yavalar
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Bu ders öğrencilere mesleki anlamda söyleşi tekniklerinin neler olduğunun anlatılmasını ve sözlü anlatım becerileri kazandırmak amacıyla verilmektedir.
Dersin tanımı Mesleki anlamda sunum ve söyleşi becerilerinin geliştirilmesine yönelik kuramsal ve uygulamalı bilgilerin verilmesi.

Dersin içeriği
1- Röportajın Tanımı ve Türleri
2- Söyleşinin tanımı ve röportaj ile arasındaki fark
3- Haber röportajı ve temel özellikleri
4- Araştırma röportajı ve örnekleri
5- Biyografik röportaj
6- Tarihi röportaj
7- Macera veya kişisel öykü röportajı
8- Magazin ve kültür- sanat röportajı
9- Radyo Röportajı
10- Televizyon söyleşisi nasıl gerçekleşmelidir?
11- Stüdyoda söyleşi uygulamaları
12- Stüdyoda söyleşi uygulamaları
13- Etkili bir sunum nasıl yapılır?
14- Sahne korkusu nedir? Sahne korkusunu etkileyen etmenler nelerdir? Sahne korkusu nasıl yenilir?
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Röportaj toplama ve yazma teknikleri konusunda temel bilgi ve becerileri tanımlar.
2- Röportaj ve söyleşi arasındaki farkı öğrenir.
3- Radyo ve Televizyon söyleşisinin nasıl yapılacağını öğrenir.
4- Röportaj türlerini öğrenir.
5- Stüdyo dışı röportajların nasıl yapılacağını öğrenir.
6- Röportajda dikkat edilmesi gereken teknik unsurları öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Girgin, Atilla. Söyleşi mi? Röportaj mı? Der Yayınları. İstanbul, 2007.
Yardımcı Kaynaklar N News Gathering and News Writing. eal, Robert M. News. Kessinger Publishing. 2007. Kaptan, Ali. Haberciliğin Temel Kuralları ve Röportaj Teknikleri, Türkmen Kitabevi. İstanbul, 2008 Aslan, Kemal. Soru Nasıl Sorulur? Anahtar Kitaplar Yayınevi. İstanbul, 2014.

Ders ile ilgili dosyalar