Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DOĞUM BİLGİSİ |
Birinci düzey |
VDJ 000 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MURAT ABAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. TAYFUR BEKYÜREK, YRD. DOÇ. DR. MURAT ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders teorik olarak haftada 2 ders saatinde işlenecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Dişi genital kanalının anatomik yapısını, fizyolojik özelliklerini ve hormon kullamını incelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Dişi genital kanalının anatomik yapısı, fizyolojik özellikleri ve hormonlar
|
1- |
Evcil hayvanlarda dişi genital sistem anatomisi
|
2- |
Evcil hayvanlarda dişi genital sistem anatomisi
|
3- |
Evcil hayvanlarda memenin anatomik yapısı
|
4- |
Evcil hayvanlarda follikülogenezis
|
5- |
Evcil hayvanlarda oogenezis ve ovulasyon
|
6- |
Östrus siklusları- Genel bakış
|
7- |
Evcil hayvanlarda östrus siklusunun endokrinolojisi ve klinik görünümü
|
8- |
Reprodüktif hormonlar- Genel bakış
|
9- |
Reprodüktif hormonlar – Sınıflandırılması
|
10- |
Reprodüktif hormonlar- özellikleri ve etkileri
|
11- |
Hormonların sentezi.
|
12- |
Hormonların endikasyonları.
|
13- |
Hormonların yan etkileri.
|
14- |
Hormonların klinik kullanımları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Evcil hayvanlarda dişi genital sistem anatomisi
|
2- |
Evcil hayvanlarda memenin anatomik yapısı
|
3- |
Evcil hayvanlarda follikülogenezis
|
4- |
Evcil hayvanlarda östrus siklusunun endokrinolojisi ve klinik görünümü
|
5- |
Reprodüktif hormonlar-
|
6- |
Hormonların klinik kullanımları.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
1
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York Morrow D.A., 1986. Current Theraphy in Theriogenology, Saunders Inc., New York Johnston S.D., Kustritz M.V.R., Olson P.N.S., 2001. Canine and Feline Theriogenology, Saunders Inc., New York Kedi ve Köpeklerde Doğum ve Jinekoloji(Ed: Kaymaz,Fındık,Rişvanlı, Köker 2013, Malatya) Evcil Hayvanlarda Doğum ve İnfertilite (Ed: Alaçam, Medisan, 2010, Ankara)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|