Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.patoloji (yüksek Lisans) > AR-GE ve İNOVASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AR-GE ve İNOVASYON İkinci düzey NBT 511 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Turkce
Koordinatör PROF. DR. İLHAN ÖZEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İLHAN ÖZEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yuzyuze
Dersin amacı İnovasyonun anlamı, içeriği, Ar-Ge ve inovasyon yönetimi hakkında metodolojik ve sistematik yaklaşıma sahip olacak bir altyapı oluşturmak.
Dersin tanımı Ar-Ge ve inovasyonun farkı, Ar-Ge’nin önemi, Ar-Ge’de yaratıcılık, inovasyonun sistematik özelliği, inovatif ve yaratıcı düşünce, yaratıcı çözüm geliştirme metodolojisi (TRIZ), ileri problem çözme teknikleri (SCAMPER, SIT, ASIT)

Dersin içeriği
1- İnovasyon Tarihi ve Temel Kavramlar
2- Ar-Ge’de Temel Kavramlar (İnovasyon ve IPR)
3- Ar-Ge Performans Göstergeleri
4- İnovasyon Türleri ve Göstergeleri
5- Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcılık
6- Yaratıcı Düşünme Süreci
7- Arasinav
8- Problem Nedir? Bilimsel Problem Çözme Süreci
9- Problem Çözme Teknikleri
10- Problem Çözme Teknikleri (Beyin Fırtınası, 6 Şapkalı Düşünme)
11- Yaratıcı Problem Çözme Teorisi (TRIZ)
12- Gelişmiş Problem Çözme Teknikleri (SCAMPER, SIT ASIT)
13- Gelişmiş Problem Çözme Teknikleri (SCAMPER, SIT ASIT)
14- Fikri Haklar (Buluş, Patent, Faydalı Model)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnovasyon kavramı hakkında bilgi aktarımı
2- İnovasyon çeşitleri
3- Dünyadan yenilikçi ürün ve hizmet örnekleri
4- Türkiye’den yenilikçi ürün ve hizmet örnekleri
5- Türkiye’de bilgi güdümlü ekonomik sistem içinde varolan altyapı
6- Stratejik inovasyon yönetimi hakkında metotlar
7- Yaratıcı sorun çözme teknikleri becerisi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 6 72
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. İlhan ÖZEN ders notları
Yardımcı Kaynaklar Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel yayın Dağıtım. Odabaşı, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Ölçme Değerlendirme. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları. Erdil, E., Pamukçu, M.T. (2015), AR-GE, İNOVASYON VE GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERİN REKABET GÜCÜ ARASINDAKİ İLİŞKİLER (http://www.emo.org.tr/ekler/d1301591af0c21c_ek.pdf?dergi=1006) Coşkun, C. Bilim Tarihine Bir Bakış, Giresun Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü Bilgili, A.S. (2011), BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Çakır, S. Ar-Ge ve İnovasyon Notları, Department of Physics Middle East Technical University Odabaşı, Y.(Ed.) (2004), AÖF Girişimcilik Ders Kitabı. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1567 Üstel, İ. Bireysel-Kurumsal Yaratıcı Düşünce Yaratıcı Düşünce, http://www.inovasyonel.com/?Bid=958776 Yalçın, İ. (2009), ETCF–EU TRAINING PROGRAMME 2009 FOR TURKISH CHAMBER EXECUTIVES, Module 6 Research and Development Taştan, M. Türkiye’nin Teknoloji ve Ar-Ge’de Dünyadaki Yeri, Kayseri, Ticaret Odası Horowitz, R; Duyar M.S., ASIT Yaratıcı Düşünme & Yaratıcı Problem Çözme Teknikleri, Ankara, 2009

Ders ile ilgili dosyalar