Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > KUANTUM NANOYAPILARA GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KUANTUM NANOYAPILARA GİRİŞ Birinci düzey SFİZ418 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Kuantum Fiziği dersini almış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ KEVSER ŞAHİN TIRAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Kuantum nano yapıların temel kuantum fiziksel özelliklerini öğrenmek, kuantum nano yapı türlerinin öğrenilmesi, kuantum nano yapıların elde edilişi ve teknolojideki kullanım alanlarının öğrenilmesidir.
Dersin tanımı Kuantum nano yapıların temel kuantum fiziksel özelliklerini öğrenmek, kuantum nano yapı türlerinin öğrenilmesi, kuantum nano yapıların elde edilişi ve teknolojideki kullanım alanlarının öğrenilmesidir.

Dersin içeriği
1- Kuantum yapılar
2- İdeal kuantum tellerinin direnci
3- Nanoyapılara kuantum girişimi
4- Aşamalandırma (kuantumdan klasik geçişe)
5- Gürültü ve lokalizasyon
6- İletkenlik Dalgalanmaları
7- Kuantum Noktaları ve Coulomb blokajı
8- Aharonov-Bohm etkisi
9- Süperiletkenlik (Cooper çifti, Ginzburg Landau, Josephson etkisi)
10- Kuantum Hall etkisi
11- Süperiletken Qubitler
12- Kuantum Bitleri ve Kuantum Kapıları
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kuantum heteroyapıları öğrenmek.
2- Kuantum kuyu, tel ve nokta yapıları öğrenmek.
3- Nümerik hesaplama yapabilmek.
4- Küresel, silindirik ve asimetrik kuantum kuyuları hakkında bilgi edinmek.
5- Tek kuantum kuyuda elektrik alan etkisini öğrenmek.
6- Kuantum kuyusunda dış manyetik alan etkisini öğrenmek.
7- Tek kuantum kuyuda yabancı atom etkisi.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Quantum wells, wires and dots Theorytical and Computational Physics of Semiconductor Nanostructures Yaz.: Paul Harrison John Willey & Sonsi Ltd, 2005
Yardımcı Kaynaklar 1-Semiconductor Heterojunctions and Nanostructures Yaz.: Omar Manasreh 2-Quantum Theory of the Optical and Electronic Properties of Semiconductors Yaz.: Hartmut Haug, Stephan W. Koch 3-Mesoscopic Electronics in Solid state Nanostructures Yaz.: Thomas Heinzel

Ders ile ilgili dosyalar