Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL BİYOİNFORMATİK |
İkinci düzey |
TIB 528 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HALİT CANATAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HALİT CANATAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı Moleküler Biyolojinin, Bilgisayar Mühendisliği ve Biyoinformatikle birleşen yeni bir alanını öğrencilere öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Yüksek Lisans öğrencileri için lisans üstü düzeyene giriş seviyesindedir.
|
1- |
Giriş- Yeni bir bilim dalı olarak Biyoinformatik.
|
2- |
internetin, Bilgisayar Mühendisliğinin ve ilgili bilim dallarının Biyoloji ve Tıp’taki rolü.
|
3- |
Biyolojik veritabanı
|
4- |
Gen yapı ve fonksiyonun analizi
|
5- |
Nükleotid sekans veritabanın kullanılması
|
6- |
Proteinin yapı ve fonksiyonunun analizi
|
7- |
Sekans veritabanında benzer araştırmalar (BLAST searches)
|
8- |
Tüm Genom ile çalışmak
|
9- |
Genomik ve Biyoinformatik
|
10- |
Verilerin düzenlenmesi ve yayınlanması
|
11- |
Pratik1: Biyolojik veritabanları
|
12- |
Pratik2: Nükleotid sekans veritabanın kullanılması
|
13- |
Pratik -3: Protein ve Özel sekans veritabanlarnın kullanılması.
|
14- |
Pratik -4: Tek bir sekansla calışmak ve iki sekansı karşılaştırmnak
|
15- |
Pratik -5: Sekans veritabanında benzer araştırmalar , Primer dizayn etmek
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Detaylı bilgi girilecek
|
2- |
Detaylı bilgi girilecek
|
3- |
Detaylı bilgi girilecek
|
4- |
Detaylı bilgi girilecek
|
5- |
Detaylı bilgi girilecek
|
6- |
Detaylı bilgi girilecek
|
7- |
Detaylı bilgi girilecek
|
8- |
Detaylı bilgi girilecek
|
9- |
Detaylı bilgi girilecek
|
10- |
Detaylı bilgi girilecek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ
|
|
2- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 1
|
|
3- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 2
|
|
4- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 3
|
|
5- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 4
|
|
6- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 5
|
|
7- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 6
|
|
8- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 8
|
|
9- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 9
|
|
10- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 10
|
|
11- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 11
|
|
12- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 12
|
|
13- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 13
|
|
14- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 14
|
|
15- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 15
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
12
|
144
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
3
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
4
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
12
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
1
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kitaplar, ders notları, basılmış makaleler, Web kaynakları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Bioinformatics: Principles And Basic Internet Applications. H.A. Sadek, Trafford Publishing, 2004.
2. A Textbook of Bioinformatics. Sharma, Munjal, Sankar. Rastogi Publications, 2008.
|
|