Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YENİ VE YAKINÇAĞ TARİHİ |
Üçüncü düzey |
SBÖ 303 |
|
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEVDET KIRPIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Cevdet KIRPIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Yeni ve yakınçağda Avrupa ve dünyanın diğer önemli ülkelerinin birbirleriyle ola münasebetlerini ve buralarda meydana gelen, toplum ve devletlerin hayatını etkileyen olaylar hakkında bilgi vermek. Öğrencilerin temel ve tarihsel düşünme becerilerini geliştirmek.
|
Dersin tanımı
|
Yeni ve yakınçağda Avrupa ve dünyanın diğer önemli ülkelerinin siyasi ve kültür tarihi.
|
1- |
Coğrafi Keşifler;Nedenleri-Keşifler-Sonuçları
|
2- |
Rönesans ve Reform Hareketleri
|
3- |
Aydınlanma Hareketleri
|
4- |
İngilterede siyasal hayatta yapılan yenilikler
|
5- |
Amerika Birleşik Devletlerinin Kurulması
|
6- |
Fransız İhtilali ve sonuçları
|
7- |
Sanayi Devrimi ve Sonuçları
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Kapitalizm, Sosyalizm ve Milliyetçiliğin Ortaya Çıkması
|
10- |
Viyana Kongresi ve Kongre Sonrası Avrupa. 1830 ve 1848 İhtilalleri
|
11- |
Alman ve İtalyan birliğinin kurulması
|
12- |
Sömürgecilik
|
13- |
Sömürgecilik yarışı ve rekabet
|
14- |
Japonya
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yeni ve yakınçağ kavramlarını bilir.
coğrafi k eşiflerin sebep ve sonuçları ile dünyanın belli başlı devletelerine olan etkisini açıklayabilir.
|
2- |
Rönesans ve reform kavramları ile bunların Avrupa ve Avrupa dışına olan etkilerini anlayabilir.
|
3- |
-ABD''''nin kuruluşunun İngiltere''''ye ve Fransız İhtilaline olan etkilerini bilir.
|
4- |
-Avrupa''''da ortaya çıkan Aydınlanma, Sanayi İnkılabı ve Fransız İhtilalinin getirdiği değişim ile dünyaya olana etkilerini anlayabilir.
|
5- |
-19. yüzyılda ortaya çıkan siyasal, sosyal ve fikri gelişmeleri bilir, bunların günümüze olan etkilerini değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirir.
|
6- |
-Avrupa dışı toplumlardan Japonların siyasal, sosyal ve bilimsel alandaki gelişmelerini bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
38
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Cevdet Kırpık, Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları
Norman Davies, Avrupa Tarihi
|
|