Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANADOLU TÜRK KÜLTÜRÜ VE SANATI |
Birinci düzey |
REH207 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ FADİME ÖZLER KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Fadime ÖZLER KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze (Online ZOOM programı üzerinden, sunumlar eşliğinde gerekli materyallerle desteklenerek işlenmektedir.)
|
Dersin amacı
|
Anadolu Türk kültürü ve sanatını tanıtmak, yerleşik kültür ve sanat eserleri üzerinde öğrencinin kadim Türk kültürü, sanatı ve mimarisini anlama ve korumasına yönelik farkındalığını güçlendirmek aynı zamanda bize emanet olan bu kültürel değerleri gelecek kuşakları özveri ile ulaştırmaları bilincini ve şuurunu sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Anadolu Türk Kültür ve Sanatı özetle; Anadolu''''''''ya yerleşen Türklerin Orta Asya''''''''dan getirdikleri, göç esnasında elde ettikleri ve ve Anadolu''''''''da buldukları yerli kültür ile sentezi sonucunda oluşan maddi ve manevi, taşınılabilir ve taşınılamaz bütün kültür değerleridir.
|
1- |
Kültür nedir? Sanat nedir? Türk Kültürü ve Sanatı nedir?
Türklerin Anadolu''''ya yerleşmeleri, diğer kültürlerle ilişkileri, Anadolu''''nun Türkleşmesi ve İslamlaşması süreci hakkında bilgiler verilmiştir.
|
2- |
Anadolu Selçuklu Dönemi Kültür Hayatı ve Sosyal Yaşamı hakkında bilgiler verilmiştir.
|
3- |
Anadolu Selçuklu Dönemi Camileri (Danişmentli, Artuklu Coğrafi Bölgelerindeki Camiler) hakkında bilgiler verilmiştir.
|
4- |
Anadolu Selçuklu Dönemi Camileri (Saltuklu, Mengücek Coğrafi Bölgelerindeki Camiler)hakkında bilgiler verilmiştir.
|
5- |
Anadolu Selçuklu Dönemi Selçuklu Beyliğine Ait Camiler ve Anadolu Selçuklu Dönemi İnşa Edilen Mescitler hakkında bilgiler verilmiştir.
|
6- |
Anadolu Selçuklu Dönemi eğitim hayatı ve Anadolu Selçuklu Dönemi Medreseleri hakkında bilgiler verilmiştir.
|
7- |
Anadolu Selçuklu Dönemi ticaret hayatı ve Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları hakkında bilgi verilmiştir.
|
8- |
ARA SINAV (Uzaktan Eğitim nedeniyle derslere ara verilmemiştir).
Anadolu Selçuklu Dönemi ölü gömme gelenekleri ve Anadolu Selçuklu Dönemi türbe ve mezar yapıları hakkında bilgi verilmiştir.
|
9- |
Anadolu Selçuklu dönemi mimari organizasyon, usta-bani ilişkisi, yapı ustaları ve aynı zamanda Anadlu Selçuklu dönemi yapılarında görülen süslemeler hakkında bilgi verilmiştir.
|
10- |
Beylikler Dönemi Sanatı ve Mimarisi hakkında bilgiler verilmiştir.
|
11- |
Beylikler Devri Mimari ve Sanatında süsleme özellikler eserler üzerinde genel bir dönem değerlendirmesi sanat ve üslubu hakkında bilgiler verilmiştir.
|
12- |
Osmanlı Dönemi kültürel yaşam, siyasi, ekonomi, ticaret ve sanat hayatı hakkında bilgiler verilmiştir.
|
13- |
Osmanlı Dönemi Sanatı ve Mimarisi I (Erken Dönem 14. yüzyıl ve 15. yüzyıl) hakkında bilgiler verilmiştir.
|
14- |
Osmanlı Dönemi Sanatı ve Mimarisi II (Klasik Dönem 15. yüzyıl ve 17. yüzyıl) hakkında bilgiler verilmiştir.
|
15- |
Osmanlı Dönemi Sanatı ve Mimarisi III (Batılılaşma Dönemi 17. yüzyıl ve 19. yüzyıl) hakkında bilgiler verilmiştir.
|
16- |
YARIYIL-FİNAL SINAVLARI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Anadolu Türk kültürünü öğrenir.
|
2- |
Anadolu Türk dönemi mimarisini öğrenir.
|
3- |
Anadolu Türk dönemi sanatını öğrenir.
|
4- |
Anadolu''da Türk dönemi devirlerini ve bu dönemdeki maddi manevi kültürel değerleri öğrenir.
|
5- |
Anadolu''da Türk dönemi devirlerini ve bu dönemdeki taşınılabilir ve taşınılamaz kültürel değerleri öğrenir.
|
6- |
Anadolu''da Türk dönemi öncesi yerli kültür ve Türk kültürünün etkileşimlerini öğrenir.
|
7- |
Anadolu''da Türk kültürü ve diğer çevre kültürlerle etkileşimlerini öğrenir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
3- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
|
5- |
Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
6- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
|
|
7- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
|
|
8- |
İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
10- |
Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
|
|
11- |
Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
|
12- |
Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
|
|
13- |
Bir turu planlar, uygular ve denetler.
|
|
14- |
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
|
|
15- |
Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
|
16- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
|
|
17- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
|
|
18- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
|
|
19- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
|
|
20- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tuncer Baykara, Türk Kültür Tarihine Bakışlar, Atatürk Kültür Merkezi,2009,ISBN: 9789751614025
|
|