Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Arş. Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Artropodlar ile mücadele yöntemlerini öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Artropodlar ile mücadele yöntemlerini öğreten derstir.
|
1- |
Artropoda ile mücadele yöntemleri
|
2- |
Artropoda ile mücadele yöntemleri
|
3- |
Kimyasal maddeler ile savaş
|
4- |
Kimyasal maddeler ile savaş
|
5- |
Sentetik organik insekticidler
|
6- |
İnorganik insekticidler
|
7- |
Bitkisel kaynaklı insektisidler
|
8- |
Mikrobiyel insektisidler
|
9- |
Mekanik vasıtalar ile savaş
|
10- |
Mekanik vasıtalar ile savaş
|
11- |
Biyolojik savaş
|
12- |
Biyolojik savaş
|
13- |
Kültürel mücadele
|
14- |
Kültürel mücadele
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnsan ve hayvan sağlığının korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
2- |
İnsan ve hayvan sağlığının korunması ile ilgili programlar geliştirebilir hale gelir.
|
3- |
İnsan ve hayvan sağılığının korunması ile ilgili araştırmaları takip edebilir hale gelir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
6
|
2
|
12
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
2
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
20
|
20
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
6
|
2
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Entomoloji (Yukarı BA), Tıbbi Parazitoloji (Saygı G), Veterinary Entomology (Wall R, Shearer D), Labaratory and Study Guide for Medical Entomology (Mılıer A), Parasitology and Vector Biology(William C),Veterinärmedizinische Arachno - Entomologie(Hiepe), An İntroduction to Arthropoda (Bhamrah),Insects(Gullan),Veterinarmedizinische Parasitologie(Boch-Supperer),Veterinärmedizinische Protozoologie(Hiepe T), Veterinary Protozoology (Levine)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|