Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > EKOSİSTEM EKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EKOSİSTEM EKOLOJİSİ Üçüncü düzey BİY 616 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATİH DUMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ekosistemin canlı ve cansız öğeleri arasındaki ilişkiler ve bu ilişkileri olumsuz yönde etkileyen kirleticileri anlamak.
Dersin tanımı Komunite ve özellikleri, kommunite kavramı, kommunite tipleri, komunitelerin tanımlanması, kommuniteyi oluşturan türlerin özellikleri, ekosistem ve özellikleri, ekosistemin öğeleri ve işlevsel özellikleri.

Dersin içeriği
1- Ekosistem nedir? Ekosistemlerin yapısı ve genel özellikleri
2- Ekosistemlerin sınıflandırılması
3- Sulara ait ekosistemler
4- Karasal ekosistemler (Biyomlar): tundra, ılıman bölge ve bitkileri
5- Çöller, Trapikal bölge ekosistemleri
6- Ekosistemlerde madde döngüsü
7- Ekosistemlerde madde ve enerji akımı
8- Ekosistemlerde üretim
9- Ekosistemlerde primer ve sekonder verimliliğin karşılaştırılması
10- Ekosistemlerde biyolojik kütle
11- Ekosistemlerdeki ölü örtü ve ayrıştırılması
12- Ekosistemlerde meydana gelen değişmeler
13- Ekosistem kirlenmesi (atmosfer, su ve toprak)
14- Ekosistem kirlenmesi (atmosfer, su ve toprak)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ekosistem hakkında bilgi edinmek
2- Farklı ekosistemler hakkında bilgi edinmek
3- Ekosistemlerde meydana gelen değişmeler hakkında bilgi edinmek
4- atmosfer kirliliği hakkında bilgi edinmek
5- Su kirliliği hakkında bilgi edinmek
6- toprak kirliliği hakkında bilgi edinmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 20 40
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 18 54
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Stanley ve ark. Ecology. Oxford University Press, 1998
Yardımcı Kaynaklar 1-Richard T.Wright and Bernard j. Nebel, Environmental Science, Pearson Education, Upper Saddle River, New Jersey, 2002. 2- Kılınç M ve Kutbay H.G. Bitki Ekolojisi. Palme Yayıncılık, 2004.

Ders ile ilgili dosyalar