Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > ENGLISH II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENGLISH II Birinci düzey F-SRV118 Seçmeli 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN ALPER BURAK ERGİNER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze, multimedia, ders kitabı
Dersin amacı Öğrencilerin İngilizce dil becerilerini geliştirmek
Dersin tanımı Bilginin hızla yayılıp çoğaldığı, bilgiye erişimin yabancı dil bilgisi oranında belirleyici olduğu çağda uluslarası alanda yaygın olarak kullanılan dilin İngilizce olması, İngilizce dilinde görsel ve işitsel yayının hızla arttığı bir zaman diliminde ileri düzeyde İngilizce diline olan gereksinimi zorunlu kılmıştır. Küresel farkındalığın önkoşulu olan bilgiye erişimin yanı sıra hızla artan bilgi miktarı, doğru bilgiye erişimi zorlaştırmıştır. Oluşan bilgi kirliliği, eleştirel ve çözümleyici okuma ve dinleme yeteneğini zorunluluk haline getirmiştir. Mesleki İngilizce dersi bu alanda oluşacak gereksinime yanıt vermektedir.

Dersin içeriği
1- Geniş zaman
2- Geçmiş zaman
3- Gelecek zaman
4- Temel zamanların birarada kullanımı
5- soru sorma/ isim ve Sıfatlar/Zarflar
6- Karşılaştırma
7- Kelime Bilgisi (Kaşifler, keşifler)
8- Kelime Bilgisi (Dünya meseleleri)
9- Vize
10- Vize
11- Kelime Bilgisi (Dünya meseleleri devamı)
12- Kelime Bilgisi (Dünya meseleleri devamı)
13- Okuma Yeteneğinin Geliştirilmesi. Metinden cevap bulma. Bilgi arama ve karşılaştırma.
14- Okuma Yeteneğinin Geliştirilmesi. Metinden cevap bulma. Bilgi arama ve karşılaştırma.
15- Final
16- Final
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngilizce verilen derslerde dersi anlama ve katılım.
2- Branşı ile ilgili uluslarası ve akademik ortamda kaynaklara erişim sağlayacak bilginin edinilmesi.
3- Siyaset bilimi için gerekli temel kelime dağarcığının edinilmesi
4- Dünya ve coğrafi meseleler üzerinde konuşabilme becerisinin geliştirilmesi
5- Güncel olaylara ilişkin makale ve konuşmaların izlenmesi.
6- Yabancı basında gündemi izleme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 3 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 60
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cause and Effect (Patricia Ackert)
Yardımcı Kaynaklar Understanding and Using English Grammar (B. S. Azar)

Ders ile ilgili dosyalar