Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > ISI VE KÜTLE TRANSFERİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ISI VE KÜTLE TRANSFERİ-I Birinci düzey ESM 301 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NESRİN KAYATAŞ DEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NESRİN KAYATAŞ DEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Seyfattin Gürel
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı ısı transferi hesaplarını yapabilmek için, mühendislik hesaplarında kullanacakları ısı transferi konularının aktarılmasıdır. Verilen konularla ilgili sayısal örneklerin de çözülmesi ile öğrencilere sonuçların değerlendirilmesi, yorum ve seçim yapma yeteneği kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Isı Transferinin Temelleri, Isı transfer şekilleri, Isı iletimi ve ısı iletim denklemi, Daimi ve Daimi olmayan rejimde ısı iletimi, Konveksiyonla (Taşınımla) Isı geçişinin temelleri, Zorlanmış ve Doğal Konveksiyon.

Dersin içeriği
1- Isı İletimi
2- Isı İletimi
3- Sürekli Rejimde Bir Boyutlu Isı İletimi
4- Genişletilmiş Yüzeyler
5- Geçici Rejimde Toplam Kütle Çözümlemesi
6- Geçici Rejimde Isı İletimi
7- Geçici rejimde ısı iletimi uygulamaları
8- Taşınım
9- Düzlem levhada taşınım
10- Boyutsuz sayılar
11- Düzlem levhada laminer akış için ısı transferi
12- Düzlem levhada laminer akış için ısı transferi uygulamaları
13- Düzlem levhada türbülanslı akış için ısı transferi
14- Düzlem levhada türbülanslı akış için ısı transferi uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Isı Transferinin Temellerini ve çeşitlerini öğrenmek.
2- Bir boyutlu ısı iletim problemlerini çözebilme kabiliyetine sahip olmak.
3- Genişletilmiş yüzeylerin ısı transferindeki rolünü kavrayıp mühendislik uygulamaları yapabilmek.
4- Zamana bağlı ısı iletimi ile ilgili problemlerin çözüm yaklaşımlarını öğrenerek doğru çözümü yapabilmek.
5- Taşınımla olan ısı transferinin mühendislik uygulamasındaki yerini öğrenebilmek.
6- Düzlem levhalarda taşınımla olan ısı transferi problemlerini çözebilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 1 1 1
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     109
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Y,Cengel.,Isı ve Kütle Transferi
Yardımcı Kaynaklar Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri Yazar(lar): Frank P. Incropera David P. Dewitt

Ders ile ilgili dosyalar