Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım yöntemi. Öğrencilerin bilimsel makale yazma çalışmaları ders içinde herkes tarafından değerlendirilir.
|
Dersin amacı
|
Öğrenci genel yazılı anlatım kurallarının ve bilimsel yazım tekniklerini öğrenir. Akademik yazma çalışmaları yapar. Türkçe dilbilgisi ve yazım kurallarını öğrenir.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenci genel yazılı anlatım kurallarının ve bilimsel yazım tekniklerini öğrenir.
|
1- |
Dersin içeriği hakkında bilgilendirme, bilimsel arka plan, enstitü yazım kurallarının incelenmesi
|
2- |
Müzik hakkındaki bilimsel yazılar ve yazı tekniklerinin incelenmesi
|
3- |
Endnote atıf programıyla bir kütüphane oluşturlması
|
4- |
Örnek bir araştırma temasının, makale ve tez yazım stillerine uygunluğunun APA 6 yazım stili örneğiyle analizi
|
5- |
Yazılı anlatım ve yazım türleri, kötü bir yazım örneğinin eleştirisi
|
6- |
Örnek araştırma konusu ile ilgili Endnote referans programı ile uygulama yapılması
|
7- |
Akademik yazım denemesinin değerlendirilmesi (200-250 kelime), Endnote alıntı programının kullanım düzeyinin belirlenmesi
|
8- |
VİZE SINAVI
|
9- |
Dipnot atıf-bibliyografya ve örnek bir bilimsel bir makale yazımı
|
10- |
Örnek akademik makale yazımının değerlendirilmesi
|
11- |
Yazılı Örneklerin İncelenmesi
|
12- |
Müzik eğitimi, müzik sosyolojisi, teknolojisi ya da müzikoloji hakkındaki metnin analizi
|
13- |
Endnote referans programıyla yazılan çalışmanın değerlendirilmesi
|
14- |
FINAL SINAVI
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin bilimsel makale yazma çalışmaları ders içinde değerlendirilir.
|
2- |
Dipnot-alıntı-atıf-kaynakça yapmak için güncel programları (Endnote vb.) öğrenir
|
3- |
Akademik yazı denemesinin müzik eğitimi, sosyolojisi, teknolojisi, müzikoloji üzerine metin analizi yapılarak değerlendirilir
|
4- |
Örnek bir araştırma konusu belirlenebilmesi, atıf programlarından bu aşamada faydalanılır
|
5- |
APA 6 yazım stiliyle, makale ve tez yazım stillerinin uygunluğunun örnekler üzerinden incelenir, analiz edilir ve Endnote atıf programında bir araştırma kütüphanesi oluşturulur
|
6- |
Endnote atıf programıyla yardımıyla bir çalışmanın yazılabilir hale getirilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
4
|
8
|
32
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
8
|
2
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
6
|
8
|
48
|
Toplam iş yükü
|
|
|
192
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
KAVCAR, Cahit; OĞUZKAN, Ferhan; AKSOY, Ö.; (2004), Yazılı ve Sözlü Anlatım, 5. Baskı, Anı Yay., Ankara.
BARZUN, Jacques; GRAFF, Henry F.; (1999), Modern Araştırmacı, Çev: F. Dilber; TÜBİTAK, Ankara.
DAY, Robert A.; (1998), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çev: G. A. Altay, TÜBİTAK, Ankara.
http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/
AKSOY, Ömer A.; (2002), Ana Yazım Kılavuzu, Adam Yay.; Türk Dil Kurumu Büyük Türkçe Sözlük, İstanbul.
Türk Dil Kurumu Yazım kılavuzu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|