Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mekatronik Mühendisliği (doktora) > YETERLİLİĞE HAZIRLIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YETERLİLİĞE HAZIRLIK Üçüncü düzey MEM 777 Zorunlu 1 30.00 30.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Öğrencinin ders dönemini tamamlamış olması gerekir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör Prof. Dr. Şahin YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Tüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yeterlik sınavına hazırlık.
Dersin tanımı Yeterlik sınavına hazırlık.

Dersin içeriği
1- Yeterlik sınavına hazırlık.
2- Yeterlik sınavına hazırlık.
3- Yeterlik sınavına hazırlık.
4- Yeterlik sınavına hazırlık.
5- Yeterlik sınavına hazırlık.
6- Yeterlik sınavına hazırlık.
7- Yeterlik sınavına hazırlık.
8- Yeterlik sınavına hazırlık.
9- Yeterlik sınavına hazırlık.
10- Yeterlik sınavına hazırlık.
11- Yeterlik sınavına hazırlık.
12- Yeterlik sınavına hazırlık.
13- Yeterlik sınavına hazırlık.
14- Yeterlik sınavına hazırlık.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doktora tezine yeterliğin sağlanması.
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 25 350
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 25 350
Toplam iş yükü     748
AKTS     30.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Anabilim dalı ile ilgili ders notları, literatürdeki makale ve kitaplar.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar