Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, et ve et ürünlerinin üretimi sürecinde kalitenin sağlanması, korunması ve tespiti konuları ile kalite konusunda oluşacak problemlerin giderilmesi kapsamında öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini artırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında et ve et ürünlerinde kalite hakkında detaylı bilgi sunulacak, taze ve işlenmiş et ürünlerinde kalite kriterleri detaylı olarak verilecektir. Ayrıca Hammadde kalitesinin ürün kalitesine etkileri hakkında bilgi verilecektir.
|
1- |
Dersin tanıtımı, kaynakların belirtilmesi, Kalite nedir? Kalite hakkında genel bilgiler.
|
2- |
Et ve et ürünlerinde genel kalite kriterleri hakkında genel bilgiler
|
3- |
Et Ürünlerinde Duyusal Analiz Metotları
|
4- |
Et Ürünlerinde Kimyasal Analiz Metotları (pH, rutubet, Titrasyon asitliği tayini, tuz, hidrojen peroksit tayini)
|
5- |
Et Ürünlerinde Kimyasal Analiz Metotları (pH, rutubet, Titrasyon asitliği tayini, tuz, yağ, hidrojen peroksit tayini)
|
6- |
Et Ürünlerinde Kimyasal Analiz Metotları (Ham protein tayini)
|
7- |
Et Ürünlerinde Kimyasal Analiz Metotları (Yağ ve Yağlarda serbest yağ asitleri tayini)
|
8- |
Et Ürünlerinde Mikrobiyolojik Analiz Metotları
|
9- |
Et Ürünlerinde Mikrobiyolojik Analiz Metotları
|
10- |
Et Ürünlerinde Serolojik Analiz Metotları (Hayvan türlerinin Tayini)
|
11- |
Et Ürünlerinde Moleküler Analiz Metotları (Hayvan türlerinin Tayini)
|
12- |
Et Ürünlerinde Moleküler Analiz Metotları (Hayvan türlerinin Tayini)
|
13- |
Et Ürünlerinde Histolojik Analiz Metotları
|
14- |
Et Ürünlerinde Histolojik Analiz Metotları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Et ve Et Ürünlerinin fiziksel ve kimyasal analizlerini yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir
|
2- |
Et ve Et Ürünlerinin mikrobiyolojik analizlerini yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir
|
3- |
Et ve Et Ürünlerinin serolojik analizlerini yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir
|
4- |
Et ve Et Ürünlerinin PCR tabanlı moleküler analizlerini yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir
|
5- |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirir
|
6- |
Et ürünleri analizlerinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında geniş bilgi sahibidir
|
7- |
Et ve Et Ürünleri analiz sonuçlarının gıda mevzuatı ve standartlarına uygun olarak değerlendirir
|
8- |
Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite-kontrol için gerekli cihazlarını kullanabilmeyi bilir
|
9- |
Bilimsel araştırma tasarlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir
|
10- |
Sistem ve süreç tasarımlarında yeni ve özgün fikirler geliştirme ve uygulama becerisine sahiptir
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|