Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Turkish
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, ruminantlarda bulunan artropod ve protozoonlar, morfolojileri, bulaşma yolları, bunların neden olduğu hastalık tablosu, belirtileri, teşhis yöntemleri, tedavi ve korunma metotlarını öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Ruminantlarda bulunan artropod ve protozoonlar, morfolojileri, bulaşma yolları, bunların neden olduğu hastalık tablosu, belirtileri, teşhis yöntemleri, tedavi ve korunma metotlarını öğreten bir derstir.
|
1- |
Ruminantlarda bulunan parazit artropodların sınıflandırılması
|
2- |
Ruminantlarda bulunan parazit artropodların sınıflandırılması
|
3- |
Morfolojik özellikleri
|
4- |
Biyolojik özellikleri
|
5- |
Taşıdıkları hastalıklar
|
6- |
Teşhisleri
|
7- |
Mücadele yöntemleri
|
8- |
Ruminantlarda bulunan protozoonların sınıflandırılması
|
9- |
Ruminantlarda bulunan protozoonların sınıflandırılması
|
10- |
Morfolojik özellikleri
|
11- |
Biyolojik özellikleri
|
12- |
Taşıdıkları hastalıklar
|
13- |
Teşhisleri
|
14- |
Mücadele yöntemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ruminantlarda bulunan artropod ve protozoonların morfolojilerini,
|
2- |
Ruminantlarda bulunan artropod ve protozoonların neden olduğu hastalıkların kliniğini
|
3- |
Bu hastalıkların tedavi ve mücadele yöntemlerini öğrenir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Anatomi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahip olma ve bunları geliştirip ve derinleştirebilme.
|
|
2- |
Anatomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme
|
|
3- |
Anatomi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapabilme ve çözüm önerileri getirebilme
|
|
4- |
Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilme
|
|
7- |
Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygulayabilme.
|
|
8- |
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilme, etik davranma
|
|
9- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
2
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tüzer, E., Toparlak, M., Göksu, K. (1997) Veteriner Entomoloji. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Parazitoloji Abd., İstanbul Wall, R., D. Shearer, 1997. Veterinary Entomology. Chapman And Hall, Great Britain. Kaufmann, J., 1996. Parasitic Infections Of Domestic Animals. Birkhäuser. Switzerland Peters, W., G. Pasvol, 2002. Tropikal Medicine And Parasitology. Mosby International Limited. China. Burgu, A., Karaer, Z. (2005). Parazit Hastalıklarında Tedavi. Türkiye Parazitoloji Derneği, Yayın No:19. Schmıdt, G.D. (1985). Foundations Of Parasitology.Temel Mikrobiyoloji
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|