Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Çevre Mühendisliği (y.l.) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK İkinci düzey ÇEM 534 Zorunlu 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ŞÜKRÜ TANER AZGIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURAY ATEŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı LİSANSÜSTÜ SEVİYEDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
Dersin tanımı Akademik ve bilimsel alanda araştırmanın nasıl yapılacağını, makale, bildiri ve bilimsel toplantılara sunulacak araştırmaların nasıl hazırlanacağını, bilimsel araştırma çalışmalarında etik kural ve kaidelere uygun yazımının nasıl yapılacağını ve bu konularda bilinç ve bilgi birikimini artırmayı hedefleyen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Bilim-disiplin-araştırma
2- Araştırma tasarımı
3- Araştırmaların planlanması
4- Literatür taraması
5- Nicel ve nitel araştırma yöntemleri
6- Nicel ve nitel araştırma yöntemleri
7- Araştırma metotları ve veri toplama
8- Verilerin analizi ve değerlendirilmesi
9- Proje önerisi hazırlama
10- Hakemli dergi ve konferans Yayımı
11- Sunum ve poster hazırlanması
12- Yayınlarda kaynaklara atıf ve referans gösterimi
13- Bilimsel çalışmalarda araştırma Etiği
14- Öğrenci sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma tekniklerini öğrenme
2- Bir araştırmada etik kuralları irdeleme
3- Kurallara uygun araştırma yapabilme
4- Makale yazım kuralları ve bilimsel bilginin sunumu
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel Araştırma Yöntemleri Şener Büyüköztürk Özcan E. Akgün Şirin Karadeniz Funda Demirel Ebru Kılıç
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Nasıl Yayımlanır? Robert A. Day

Ders ile ilgili dosyalar