Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji(dr. Yabanci Dil) > PROG. LOJİK ELM. VE DONANIM TANIMLAMA DİLLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROG. LOJİK ELM. VE DONANIM TANIMLAMA DİLLERİ Üçüncü düzey BİM 602 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili YRD.DOÇ. DR. SELÇUK ÖKDEM
Koordinatör DOÇ. DR. SELÇUK ÖKDEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SELÇUK ÖKDEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sözlü
Dersin amacı Programlanabilir lojik elemanlar hakkında bilgi edinilmesi, bu elemanların programlanarak devre tasarımların geliştirimesine yönelik bilgi ve deneyim edinilmesi.
Dersin tanımı Programlanabilir elemanların yapısını, donanım tanımlama dilleri hakkında detaylı bilgiyi ve bunlara ilişkin programlama tekniklerini ve ilgili tasarımlar hakkında konuları içerir.

Dersin içeriği
1- Sayısal sistemler
2- Programlanabilir devre elemanları
3- Donanımsal programlama dilleri
4- Paralel/sıralı prosesler, donanımsal/yazılımsal çözümler
5- ABEL dili ve yapısı
6- ABEL uygulama örnekleri
7- VHDL programlama dili
8- Ara sınav
9- Verilog dil yapısı ve programlama
10- Verilog uygulama örnekleri
11- Donanımsal sentez
12- Simülasyon araçları
13- Proje uygulamaları, çıktı değerlendirme, geliştirme
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Programlanabilir Lojik elemanlar hakkında bilgi edinme
2- Donanım tanımlama dilleri hakkında bilgi edinme
3- Programlanabilir Lojik elemanlar ile tasarım gerçekleyebilme
4- Donanımlara ilişkin yazılılmlar geliştirebilme
5- Bu yapılara ilişkin güvenlik ve performans konularında bilgi sahibi olma
6- Bu yapılara ilişkin proje organizasyonu oluşturabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 10 60
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 4 6 24
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 6 24
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Verilog Hardware Description Language (Verilog HDL)
Yardımcı Kaynaklar Notes on Verilog programming

Ders ile ilgili dosyalar