Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > PROG. LOJİK ELM. VE DONANIM TANIMLAMA DİLLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROG. LOJİK ELM. VE DONANIM TANIMLAMA DİLLERİ Üçüncü düzey BİM 602 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili YRD.DOÇ. DR. SELÇUK ÖKDEM
Koordinatör DOÇ. DR. SELÇUK ÖKDEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SELÇUK ÖKDEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sözlü
Dersin amacı Programlanabilir lojik elemanlar hakkında bilgi edinilmesi, bu elemanların programlanarak devre tasarımların geliştirimesine yönelik bilgi ve deneyim edinilmesi.
Dersin tanımı Programlanabilir elemanların yapısını, donanım tanımlama dilleri hakkında detaylı bilgiyi ve bunlara ilişkin programlama tekniklerini ve ilgili tasarımlar hakkında konuları içerir.

Dersin içeriği
1- Sayısal sistemler
2- Programlanabilir devre elemanları
3- Donanımsal programlama dilleri
4- Paralel/sıralı prosesler, donanımsal/yazılımsal çözümler
5- ABEL dili ve yapısı
6- ABEL uygulama örnekleri
7- VHDL programlama dili
8- Ara sınav
9- Verilog dil yapısı ve programlama
10- Verilog uygulama örnekleri
11- Donanımsal sentez
12- Simülasyon araçları
13- Proje uygulamaları, çıktı değerlendirme, geliştirme
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Programlanabilir Lojik elemanlar hakkında bilgi edinme
2- Donanım tanımlama dilleri hakkında bilgi edinme
3- Programlanabilir Lojik elemanlar ile tasarım gerçekleyebilme
4- Donanımlara ilişkin yazılılmlar geliştirebilme
5- Bu yapılara ilişkin güvenlik ve performans konularında bilgi sahibi olma
6- Bu yapılara ilişkin proje organizasyonu oluşturabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 10 60
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 4 6 24
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 6 24
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Verilog Hardware Description Language (Verilog HDL)
Yardımcı Kaynaklar Notes on Verilog programming

Ders ile ilgili dosyalar