Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KİMYA 3 |
Birinci düzey |
FBÖ 207 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SİBEL SARAÇOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SİBEL SARAÇOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere analitik düşünme becerisi, kimyasal analiz yöntemlerini ayırt edebilme becerisi, kimyasal hesaplamalar yapabilme becerisi, organik bileşikleri sınıflandırma, adlandırma ve özelliklerini açıklayabilme becerisi kazandırmak, kimyasal analizlerin ve organik bileşiklerin günlük yaşamdaki kullanım alanları konusunda farkındalık oluşturmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Analitik kimya (kalitatif-kantitatif analiz yöntemleri, anyon-katyon analizi, kimyasal hesaplamalar, gravimetrik analiz, titrimetrik analiz, volumetrik analiz, enstrümental analiz yöntemleri) ve organik kimya (organik kimyaya giriş ve organik bileşikler) konularını kapsayan bir derstir.
|
1- |
Analitik kimyanın tanımı ve amacı,
|
2- |
kalitatif ve kantitatif analiz yöntemleri,
|
3- |
kimyasal analiz sonuçlarının değerlendirilmesi,
|
4- |
kimyasal hesaplamalar,
|
5- |
gravimetrik analiz,
|
6- |
titrimetrik analiz,
|
7- |
titrimetrik analiz,
|
8- |
enstrumental analiz yöntemleri,
|
9- |
ara sınav
|
10- |
organik bileşikler,
|
11- |
alifatik hidrokarbonlar,
|
12- |
aromatik hidrokarbonlar,
|
13- |
alkoller, eterler ve fenoller,
|
14- |
aldehitler, ketonlar ve karboksilli asitler.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Günlük yaşamda analitik kimyanın önemini açıklamak
|
2- |
Analitik kimya ile ilgili temel kavramları açıklamak
|
3- |
Analitik kimya ile ilgili problemleri çözebilmek
|
4- |
Analitik kimya bilgi ve verilerini değerlendirmek ve yorumlamak
|
5- |
Analiz yöntemlerini karşılaştırmak
|
6- |
Organik bileşikleri ayırt edebilmek
|
7- |
Organik bileşikleri adlandırabilmek
|
8- |
Organik bileşiklerin özellklerini karşılaştırabimek
|
9- |
Organik bileşiklerin elde edilişlerini açıklayabilmek
|
10- |
Organik bileşiklerin günlük yaşamdaki kullanım alanlarına örnek verebilmek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Dişin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Klinikteki tedavi ve sarf malzemelerinin sağlanması ve kontrolünde görev alır.
|
|
5- |
Genel hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon kurallarını bilir, kullanılan malzemelerin dezenfeksiyonunu ve sterilizasyonunu yapar.
|
|
6- |
Diş ünitelerini muayene ve diğer işlemlere hazır hale getirir.
|
|
7- |
Klinikte kullanılan araç ve gereçleri bilir.
|
|
8- |
Diş hekimin uygulayacağı tedavi şekline göre gerekli malzemeleri ve muayene öncesi hastayı hazırlar.
|
|
9- |
Tedavi sırasında ve Koruyucu diş hekimliği uygulamalarında diş hekimine yardım eder.
|
|
10- |
Bir diş kliniğinde hasta kayıtlarını düzenler ve diş kliniğini (muayenehane) organize eder.
|
|
11- |
Diş film çekiminde hastayı uygun şekilde hazırlar.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
2
|
2
|
4
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
84
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
H. Bag (2007) Genel Kimya III, PegemA Yayıncılık, Ankara
D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler, 1997, Analitik Kimya, Saunders College Publishing, United States of America.
Genel Kimya 4 (Organik Kimya), Canan Nakiboğlu, 2017, Anı Yayıncılık, Ankara.
|
|