Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Dokümantasyon ve Sekreterlik > SAĞLIKTA KALİTE VE AKREDİTASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIKTA KALİTE VE AKREDİTASYON Birinci düzey SEC217 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DEMET ÜNALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DEMET ÜNALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sözlü anlatım, Sunum yöntemi, Soru cevap, tartışma.
Dersin amacı Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme kavramlarını, yöntemlerini, araçlarını bilmesi ve kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sağlık hizmetleri sunumunun ulusal ve uluslararası standartlar doğrultusunda gerçekleştirilmesi amacıyla kalite, sürekli iyileştirme (kaizen) ve akreditasyon hakkında bilgi edinmek.

Dersin içeriği
1- Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı
2- Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
3- Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
4- Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi
5- Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması
6- Sürekli İyileştirme
7- Sürekli İyileştirme
8- Ara Sınav
9- Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar
10- Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon
11- Belgelendirme ve Kalite Ödülleri
12- Hasta Güvenliği
13- Hasta Güvenliği
14- Liderlik
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kalite ve kalite yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar
2- Kalite yönetim sürecini açıklar
3- Kalite çemberinin amaçlarını, yararlarını ve işleyişini açıklar
4- Politika ve prosedürlerin oluşturma adımlarını açıklar
5- Kalite yönetim sistemleri ile standartlarını açıklar
6- Toplam kalite yönetiminin özelliklerini tartışır
7- Toplam kalite yönetiminin temel ilkelerini tartışır
8- Sürekli kalite geliştirme araç ve tekniklerini açıklar
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2- Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır
3- Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
4- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
5- Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
6- Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7- Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar ilgili istatistikleri hazırlar.
8- Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
9- Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütür.
10- Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
11- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
12- Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
14- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.
16- Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur.
17- Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
18- Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar 1. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E (Ed.). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. 2. Uyer G. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Vehbi Koç Vakfı Yayını, İstanbul, 2000. 3. Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Sim Matbaacılık, Ankara, 2013. 4. Rowland HS, Rowland BL. Nursing Administration Handbook. 4th Edition. An Apsen Publication, USA, 1997. 5. Ekici D. Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi. Sim Matbaası, Ankara, 2013. 6. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Siyasal Kitabevi, Ankara, 2013. 7. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2011. 8. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01). 2. Baskı, Pozitif Matbaa, Ankara, 2016. http://www.kalite.saglik.gov.tr https://www.tuseb.gov.tr/tuska/ https://www.jointcommission.org https://www.tse.org.tr/

Ders ile ilgili dosyalar