Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > HAYVAN TÜRLERİNDE ÖSTRUS SENKRONİZASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVAN TÜRLERİNDE ÖSTRUS SENKRONİZASYONU Üçüncü düzey VDS 509 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Serpil SARIÖZKAN/PROF.Dr. Ö.Orkun DEMİRAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bulunmamaktadır
Dersin veriliş şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı, hayvan türlerine göre değişen östrus senkronizasyon yöntemlerinin ve uygulanış biçimlerini, pratikte ve en çok kullanılan methodların öğretilmesidir.
Dersin tanımı Hayvan türlerine göre değişen östrus senkronizasyon yöntemlerinin ve uygulanış biçimlerini, pratikte ve en çok kullanılan methodlar öğretilecektir.

Dersin içeriği
1- Seksüel senkronizasyon hakkında genel bilgi
2- Östrus siklusu senkronizasyon metotları
3- Östrus ve ovulasyon senkronizasyonun metotları tarihçesi
4- İneklerde östrus ve ovulasyon senkronizasyon metotları
5- Progesteron kullanımı
6- PGF2?
7- Ovsych metodu ve Modifiye Ovsych metodları
8- SINAV
9- Co-synch metodu
10- CIDR-Ovsynch metodu
11- Heatsynch metodu
12- Kısraklarda östrus ve ovulasyonların senkronizasyon metotları I
13- Kısraklarda östrus ve ovulasyonların senkronizasyon metotları II
14- Karnivorlarda östrus ve ovulasyonların senkronizasyon metotları I
15- Karnivorlarda östrus ve ovulasyonların senkronizasyon metotları II
16- Final Sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayvan türlerine göre değişen östrus senkronizasyon yöntemlerinin ve uygulanış biçimlerini, pratikte ve en çok kullanılan methodları bilirler.
2- Östrus siklusu senkronizasyon metotları ve Östrus ve ovulasyon senkronizasyonun metotları tarihçesini bilirler.
3- İneklerde östrus ve ovulasyon senkronizasyon metotlarını bilirler.
4- Senkronizasyon amacıyla kullanılan hormonlar ve tekniklerini bilirler.
5- Kısraklarda östrus ve ovulasyonların senkronizasyon metotlarını bilirler.
6- Karnivorlarda östrus ve ovulasyonların senkronizasyon metotlarını bilirler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar