Ön koşul dersleri
|
Bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. Serpil SARIÖZKAN/PROF.Dr. Ö.Orkun DEMİRAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Bulunmamaktadır
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada 2 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, hayvan türlerine göre değişen östrus senkronizasyon yöntemlerinin ve uygulanış biçimlerini, pratikte ve en çok kullanılan methodların öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Hayvan türlerine göre değişen östrus senkronizasyon yöntemlerinin ve uygulanış biçimlerini, pratikte ve en çok kullanılan methodlar öğretilecektir.
|
1- |
Seksüel senkronizasyon hakkında genel bilgi
|
2- |
Östrus siklusu senkronizasyon metotları
|
3- |
Östrus ve ovulasyon senkronizasyonun metotları tarihçesi
|
4- |
İneklerde östrus ve ovulasyon senkronizasyon metotları
|
5- |
Progesteron kullanımı
|
6- |
PGF2?
|
7- |
Ovsych metodu ve Modifiye Ovsych metodları
|
8- |
SINAV
|
9- |
Co-synch metodu
|
10- |
CIDR-Ovsynch metodu
|
11- |
Heatsynch metodu
|
12- |
Kısraklarda östrus ve ovulasyonların senkronizasyon metotları I
|
13- |
Kısraklarda östrus ve ovulasyonların senkronizasyon metotları II
|
14- |
Karnivorlarda östrus ve ovulasyonların senkronizasyon metotları I
|
15- |
Karnivorlarda östrus ve ovulasyonların senkronizasyon metotları II
|
16- |
Final Sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hayvan türlerine göre değişen östrus senkronizasyon yöntemlerinin ve uygulanış biçimlerini, pratikte ve en çok kullanılan methodları bilirler.
|
2- |
Östrus siklusu senkronizasyon metotları ve Östrus ve ovulasyon senkronizasyonun metotları tarihçesini bilirler.
|
3- |
İneklerde östrus ve ovulasyon senkronizasyon metotlarını bilirler.
|
4- |
Senkronizasyon amacıyla kullanılan hormonlar ve tekniklerini bilirler.
|
5- |
Kısraklarda östrus ve ovulasyonların senkronizasyon metotlarını bilirler.
|
6- |
Karnivorlarda östrus ve ovulasyonların senkronizasyon metotlarını bilirler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ
|
|
2- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 1
|
|
3- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 2
|
|
4- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 3
|
|
5- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 4
|
|
6- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 5
|
|
7- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 6
|
|
8- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 8
|
|
9- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 9
|
|
10- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 10
|
|
11- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 11
|
|
12- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 12
|
|
13- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 13
|
|
14- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 14
|
|
15- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 15
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
10
|
1
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
103
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|