Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji(dr. Yabanci Dil) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 Üçüncü düzey ŞPL 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Müfredatta belirlenmiş yüksek lisans ders yükü koşullarını sağlamış olmak gereklidir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NEŞE YILMAZ BAKIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYELERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yüksek lisans tez çalışmasının, akademik ve bilimsel gereklilikler ve yeterlilikler çerçevesinde yürütülmesi ve tamamlanması konusunda öğrenci çalışmalarının izlenmesi ve yönlendirilmesi.
Dersin tanımı Yüksek lisans tez hazırlama sürecinde öğrencilere çalışmanın akademik temelinin oluşturulması, tezin içeriğinin ve sınırlarının belirlenmesi, yönteminin oluşturulması ve yapılacak özgün araştırmanın bilimsel, etik ve akademik ilkeler çerçevesinde tamamlanmasının sağlanması amacıyla danışman tarafından yürütülen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Öğrenci tarafından planlama ve şehir planlama alanında literatür taraması ile güncel soruların/sorunların belirlenmesine yönelik araştırma
2- Öğrenci tarafından planlama ve şehir planlama alanında literatür taraması ile güncel soruların/sorunların belirlenmesine yönelik araştırma
3- Öğrenci tarafından planlama ve şehir planlama alanında literatür taraması ile güncel soruların/sorunların belirlenmesine yönelik araştırma
4- Öğrenci tarafından planlama ve şehir planlama alanında literatür taraması ile güncel soruların/sorunların belirlenmesine yönelik araştırma
5- Öğrenci tarafından planlama ve şehir planlama alanında literatür taraması ile güncel soruların/sorunların belirlenmesine yönelik araştırma
6- Öğrenci tarafından planlama ve şehir planlama alanında literatür taraması ile güncel soruların/sorunların belirlenmesine yönelik araştırma
7- Önerilen çalışma konuları üzerine literatür özetinin öğrenci tarafından hazırlanması
8- Önerilen çalışma konuları üzerine literatür özetinin öğrenci tarafından hazırlanması ve sunumu
9- Yüksek lisans tez konusu önerilerinin danışman ile birlikte değerlendirilmesi
10- Yüksek lisans tez konusu önerilerinin danışman ile birlikte değerlendirilmesi
11- Yüksek lisans tez konusunun kuramsal/deneysel/saha çalışması bağlamında tartışılması/izlenmesi/araştırılması ile ilgili araştırmanın kurgulanması
12- Yüksek lisans tez konusunun kuramsal/deneysel/saha çalışması bağlamında tartışılması/izlenmesi/araştırılması ile ilgili araştırmanın kurgulanması
13- Yüksek lisans tez konusunun çerçeve ve içeriğinin belirlenmesi
14- Yüksek lisans tezi çalışma takviminin oluşturulması
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci şehir planlama ve diğer ilgili alanlarda kuramsal bilgi sahibi olur.
2- Öğrenci şehir planlama ve diğer ilgili alanlarda literatür araştırması yapabilme becerisi kazanır.
3- Öğrenci şehir planlama ve diğer ilgili alanlarda güncel gelişmeleri izleyebilme ve tartışabilme becerisi kazanır.
4- Öğrenci şehir planlama ve diğer ilgili alanlarda belirlenen bir konuda araştırma yapma becerisi kazanır.
5- Öğrenci akademik yayın hazırlama becerisi kazanır.
6- Öğrenci akademik ve bilimsel etik kurallarını öğrenir.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 48 1 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 140 140
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 420 420
Toplam iş yükü     622
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Planlama kuramları ve uygulama alanında çalışma konusu ile ilgili güncel literatür

Ders ile ilgili dosyalar