Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > AKAROLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKAROLOJİ İkinci düzey BİY 585 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Akarlar hakkında, işlevsel morfoloji üzerinde yoğunlaşarak ve aynı zamanda onların sınıflandırması ve iktisadi önemlerini de içerecek şekilde bilgi sunmaktır.
Dersin tanımı Giriş, deri ve deri değiştirme, segmentasyon, kas ve bacaklar, dolaşım, sinir sistemi ve duyu organları, solunum sistemi, ağız parçaları, beslenme ve ağız parçalarının uyumu, sindirim kanalı, prozomatik bezler ve sindirim, boşaltım ve su düzenlenmesi, üreme sistemi, sperm nakil yöntemleri, davranış ve yumurta koyma, gelişim ve dağılım, feromonlar, sınıflandırma.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Deri, vücut büyüklüğü ve bölümleri
3- Gnatozoma
4- Kas sistemi ve bacaklar
5- Sindirim sistemi
6- Sindirim sistemi
7- Dolaşım sistemi
8- Solunum sistemi
9- Boşaltım sistemi
10- Sinir sistemi
11- Üreme sistemi
12- Üreme sistemi
13- Feromonlar
14- Sınıflandırma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akarolojideki temel kavramları tanımlar.
2- Akarların ayırt edici özelliklerini tanımlar.
3- Beslenme, sindirim, su düzenlenmesi ve boşaltım, hareket, duyu algılama, solunum, dolaşım, üreme ve gelişme gibi akarlar ve kenelerdeki önemli biyolojik olayları açıklar.
4- Akarlar ve kenelerin ekolojik ve ekonomik önemini tartışır.
5- Akarlarda feromenlerin işlevini ve önemini bilir.
6- Akarların sınıflandırmasını yapar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Woolley, T.A., Acarology, Mites and Human Welfare, Jhon Wiley and Sons, New York,1988.
Yardımcı Kaynaklar Evans, G.O., Principles of Acarology, C.A.B. International, Wallingford,1992.

Ders ile ilgili dosyalar