Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hijyeni ve Tek. (yüksek Lisans) > EPİGENETİK KALITIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EPİGENETİK KALITIM İkinci düzey TIB 535 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşulu yoktur
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SERPİL TAHERİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Serpil TAHERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli TEORİK, PRATİK
Dersin amacı Öğrencilere Epigenetik mekanizmaları öğretmek
Dersin tanımı Gen ekspresyonunun düzenlenmesinde görev alan ve kalıtsal olan epigenetik mekanizmaları içermektedir.

Dersin içeriği
1- Genom
2- DNA-RNAsentezi, tamiri ve rekombinasyonu
3- Temel Genetik Mekanizmalar
4- Temel Epigenetik Mekanizmalar
5- Kromatin yapısının Temel Özellikleri
6- DNA Metilasyonu
7- Histon Modifikasyonları
8- Transkripsiyonel Mekanizmalar
9- Posttranskripsiyonel Mekanizmalar
10- Transkripsiyon faktörlerinin ve Kromatin yapısının gene ekspresyonu üzerine etkileri
11- Gen Ekspresyonunun Kontrolü
12- Küçük RNA’lar- Biyogenezleri, regülasyonu ve fonksiyonu
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- genom yapısının öğrenilmesi
2- DNA-RNAsentezi, tamiri ve rekombinasyonunun öğrenilmesi
3- Temel Genetik ve Epigenetik Mekanizmaların öğrenilmesi
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar