Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEVDET SAĞLAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. CEVDET SAĞLAM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
SINIF DERSLERİ ve UYGULAMA
|
Dersin amacı
|
Ekim, dikim, gübreleme, bakım alet ve makinalarının yapısal özelliklerinin açıklanması ve işlevsel Makinaların çalışma prensiplerinin öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Ekim makinalarına giriş (ekimle ilgili temel kavramlar, ekim yöntemleri, ekim makinalarının genel özellikleri), tahıl ekim makinaları, hassas ekim makinaları, pamuk ekim makinası, yuvaya ekim makinası, ekim makinalarında kuvvet analizi, ekim makinaalrının güç ihtiyacı, ekim makinalarının işe hazırlanması, dikim makinaları (fide, fidan ve patates dikim makinaları), bakım alet ve makinaları, organik kimyasal gübre dağıtma makinaları
|
1- |
Ekim makinaları ile ilgili temel kavramlar
|
2- |
Ekim makinalarının tarihçesi, ekim yöntemleri
|
3- |
Ekim makinalarının genel özellikleri
|
4- |
Ekim makinalarının işe hazırlanması
|
5- |
Ekim makinalarında ayarların yapılması (ekim normu ayarı, ekim genişliği ve iş derinliği ayarları)
|
6- |
Hassas ekim makinaları, çalışma prensipleri
|
7- |
Pamuk ekim makinası, şeker pancarı ekim makinası
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Dikim makinaları, fide ve fidan dikim makinaları
|
10- |
Patates dikim makinaları (sınıflandırması, yapısal özellikleri)
|
11- |
Patates dikim makinalarının çalışma prensipleri
|
12- |
Bakım alet ve makinaları
|
13- |
Çiftlik gübresi dağıtma makinaları
|
14- |
Kimyasal gübre dağıtma makinaları
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ekim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
|
2- |
Çeşitli ekim makinalarının tiplerini ve bunların parçalarını tanır ve çalışma ilkelerini açıklayabilme
|
3- |
Ekim makinalarında kuvvet analizi ve güç gereksinimini hesaplayabilme
|
4- |
Ekim makinalarının ayarlarını yapabilme
|
5- |
Dikim makinalarının tiplerini, fide, fidan ve patates dikim makinalarının çalışma ilkelerini tanımlayabilme
|
6- |
Bakım alet ve makinalarının tiplerini ve parçalarını tanımlayabilme, çalışma ilkelerini sınıflandırabilme
|
7- |
Gübre dağıtma makinalarını sınıflandırılabilme, çeşitli gübre dağıtma makinalarının çalışma ilkelerini açıklayabilme ve ayarlarını yapabilme
|
8- |
Ekim, dikim ve gübreleme makinaları ile ilgili analitik incelemeler yapabilme, konu ile ilgili problemleri çözebilme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
8
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
2
|
3
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
91
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
2
|
10
|
Ödev
|
2
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
EROL, M.A. ve İ. G. DURSUN, 1998. Ekim, Bakım ve Gübreleme Makinaları. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi No: 1499, Ders Kitabı: 453, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Halkla İlişkiler ve Yayın Ünitesi, 271 s., Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Milli eğitim bakanlığı yayınları, 2007. EKİM - DİKİM ALET VE MAKİNELERİ, Ankara
|
|