Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZÜHAL HAMURCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr.Zuhal Hamurcu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
teorik
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin, kanserin başlaması, ilerlemesi ve metastaz aşamalarının nasıl oluştuğu, bu aşamlarda aracı medyatörler, bu medyatörlerin ekspresyonlarının baskılanmasında etkili olan, kimyasal ve moleküler (siRNA) teröpatik ajanlar hakkında bilgilenddirilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Kanser nedir, kanserhücrlerinin özelikleri, bu özelliklerin kazanılmasında rol alan aracı medyatörler (proteinler ve genler)
|
1- |
Kanser nedir, Kanser hücrelerinin özellikleri
|
2- |
onkogen, tümörsupressor gen, reseptör,ligand tanımı
|
3- |
Hücre canlılığı/proliferasyonu, klon oluşumu nedir rol alan medyatörler nelerdir-II
|
4- |
Hücre canlılığı/proliferasyonu, klon oluşumu nedir rol alan medyatörler nelerdir-I
|
5- |
Migrasyon ve İnvazyonda rol alan medyatörler
|
6- |
Tümör mikroçevresinde etkili olan medyatörler
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Anjiyogenez nedir ve Anjiyogenesizde rol alan medyatörler
|
9- |
Apopitoza dirençte rol alan medyatörler-I
|
10- |
Otofaji mkanizmasında rol alan medyatörler
|
11- |
Eksozom, kanserde rolü ve eksozomla taşınan medyatörler
|
12- |
Spesifik siRNA’ların, miRNA''ların hücrelerin kanserojenik özellikler kazanmasında rol alan medayatörlerin ekpspresyonlarına etkisi
|
13- |
Sunum
|
14- |
Sınav
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kanser nedir
|
2- |
Kansere yol açan sinyal yolakları
|
3- |
Eksozom ve kanserde rolü
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
14
|
196
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
199
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Signaling Pathways in Cancer Pathogenesis and Therapy, Editors: Frank, David A.
2. Cancer Cell Signaling: Targeting Signaling Pathways Toward Therapeutic Approaches to Cancer,
Editor :Kasirajan Ayyanathan
3. Hücre Moleküler Yaklaşım Cooper 7. Baskı (İzmir Tıp Kitabevi)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Ders kitapları,
2. Son 5 yıl da yayınlanmış olan derleme ve araştırma makaleleri
|
|