Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.farmakoloji-toksikoloji(yük. Lis) > HÜCRELERIN KANSEROJENIK ÖZELLIKLER KAZANMASINDA ETKILI OLAN MEDYATÖRLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HÜCRELERIN KANSEROJENIK ÖZELLIKLER KAZANMASINDA ETKILI OLAN MEDYATÖRLER İkinci düzey TIM 613 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZÜHAL HAMURCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr.Zuhal Hamurcu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli teorik
Dersin amacı Öğrencilerin, kanserin başlaması, ilerlemesi ve metastaz aşamalarının nasıl oluştuğu, bu aşamlarda aracı medyatörler, bu medyatörlerin ekspresyonlarının baskılanmasında etkili olan, kimyasal ve moleküler (siRNA) teröpatik ajanlar hakkında bilgilenddirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Kanser nedir, kanserhücrlerinin özelikleri, bu özelliklerin kazanılmasında rol alan aracı medyatörler (proteinler ve genler)

Dersin içeriği
1- Kanser nedir, Kanser hücrelerinin özellikleri
2- onkogen, tümörsupressor gen, reseptör,ligand tanımı
3- Hücre canlılığı/proliferasyonu, klon oluşumu nedir rol alan medyatörler nelerdir-II
4- Hücre canlılığı/proliferasyonu, klon oluşumu nedir rol alan medyatörler nelerdir-I
5- Migrasyon ve İnvazyonda rol alan medyatörler
6- Tümör mikroçevresinde etkili olan medyatörler
7- Ara sınav
8- Anjiyogenez nedir ve Anjiyogenesizde rol alan medyatörler
9- Apopitoza dirençte rol alan medyatörler-I
10- Otofaji mkanizmasında rol alan medyatörler
11- Eksozom, kanserde rolü ve eksozomla taşınan medyatörler
12- Spesifik siRNA’ların, miRNA''ların hücrelerin kanserojenik özellikler kazanmasında rol alan medayatörlerin ekpspresyonlarına etkisi
13- Sunum
14- Sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kanser nedir
2- Kansere yol açan sinyal yolakları
3- Eksozom ve kanserde rolü
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 14 196
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     199
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Signaling Pathways in Cancer Pathogenesis and Therapy, Editors: Frank, David A. 2. Cancer Cell Signaling: Targeting Signaling Pathways Toward Therapeutic Approaches to Cancer, Editor :Kasirajan Ayyanathan 3. Hücre Moleküler Yaklaşım Cooper 7. Baskı (İzmir Tıp Kitabevi)
Yardımcı Kaynaklar 1. Ders kitapları, 2. Son 5 yıl da yayınlanmış olan derleme ve araştırma makaleleri

Ders ile ilgili dosyalar