Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İKTİSADİ DÜŞÜNCE TARİHİ |
İkinci düzey |
İKT 583 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
dersin ön şartı bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ AYTEKİN ALTIPARMAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi AYTEKİN ALTIPARMAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-----
|
Dersin veriliş şekli
|
esas olarak öğretim üyesi tarafından verilecektir. öğrencilerdinde derse aktif olarak katılması beklenmektedir.
|
Dersin amacı
|
iktisat teorilerinin fizik bilimler gibi olmadığını sosyal felsefi düşünceler ile sıkı bir bağlantı içinde olduğunu göstermektir.
|
Dersin tanımı
|
iktisadi düşünceler tarihinin tanımı,görevi,diğer bilim dallarıyla ilişkisi,iktisadi teorilerin ortaya çıktıkların dönemin şartlarıyla birlikte incelenmesi ve öğretilmesi.
|
1- |
iktisadi düşünceler tarihini tanımı, görevi ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi
|
2- |
antik yunanda iktisadi düşünceler
|
3- |
merkantilizm
|
4- |
fizyokrasi
|
5- |
klasik iktisadi düşünce
|
6- |
klasik iktisadi düşünce
|
7- |
klasik iktisadi düşünceye tepkiler.milli ekonomi akımı. Alman tarihçi okulu.İngiliz tarihçi okulu
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
neoklasik iktisadi düşünce
|
10- |
Keynes ve iktisadi düşüncesi
|
11- |
sosyalist iktisadi düşünce ve Marksizm
|
12- |
sosyalist iktisadi düşünce ve Marksizm
|
13- |
kurumsal iktisat
|
14- |
monetarizm
|
15- |
post keynesyen iktisat
|
16- |
FİNAL SINAVI
|
17- |
FİNAL SINAVI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
iktisadi düşüncelerin hangi ortamda hangi sınıfın çıkarlarını meşru göstermek için ortaya çıktığını öğrenir.
|
2- |
iktisadi teorilerin fizik teoriler gibi toplumdan ve toplumsal düşüncelerden bağımsız olmadığını kavrar.
|
3- |
iktisadi düşüncelerin varsayımlarını, temel ilkelerini,hangi ortamda geçerli olduğunu öğrenir.
|
4- |
İktisat metodolojisine özel farklılıkları ayırt edebilme yeteneğini edinir.
|
5- |
İktisat doktrinine katkı sağlayanların evrimsel ilerlemeciliğini tartışabilme kabiliyetini kazanır.
|
6- |
Tarihsel olgu ve olaylardan çıkarsamalar yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Günlük hayatta karşılaştığımız ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözüm üretebilmek.
|
|
2- |
İktisat biliminin alt dallarında uzmanlaşmak.
|
|
3- |
İktisadi önermeleri çözebilmek amacıyla,matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
|
|
4- |
Ekonomik verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında bilimsel ve ahlaki değerlere sahip olmak.
|
|
5- |
İktisadi araştırmaları hazırlama ve yazmada araştırma ve yazma yeteneği kazanmak.
|
|
6- |
Ekonomi alanında yabancı literatürü takip etmek amacıyla en az bir yabancı dili konuşma, anlama ve yazma becerisi kazanmak.
|
|
7- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde paket programları kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
3
|
45
|
Ödevler
|
7
|
2
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
2
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
4
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
7
|
2
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gülten Kazgan. İktisadi Düşünce.İstanbul:Remzi Kitabevi.2016.
Mesut Küçükkalay. İktisadi Düşünceler Tarihi.İstanbul: Beta Yay. 2015,
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Neşe Erim.iktisadi düşünceler tarihi.Umuttepe Yay. 2013.
C.Can Aktan. Yeni iktisat Okulları ve İktisadi Düşünce. Seçkin yay. 2018
|
|