Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İngiliz Dili ve Edebiyati (doktora) > İKTİSADİ DÜŞÜNCE TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İKTİSADİ DÜŞÜNCE TARİHİ Üçüncü düzey İKT 583 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri dersin ön şartı bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AYTEKİN ALTIPARMAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi AYTEKİN ALTIPARMAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -----
Dersin veriliş şekli esas olarak öğretim üyesi tarafından verilecektir. öğrencilerdinde derse aktif olarak katılması beklenmektedir.
Dersin amacı iktisat teorilerinin fizik bilimler gibi olmadığını sosyal felsefi düşünceler ile sıkı bir bağlantı içinde olduğunu göstermektir.
Dersin tanımı iktisadi düşünceler tarihinin tanımı,görevi,diğer bilim dallarıyla ilişkisi,iktisadi teorilerin ortaya çıktıkların dönemin şartlarıyla birlikte incelenmesi ve öğretilmesi.

Dersin içeriği
1- iktisadi düşünceler tarihini tanımı, görevi ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi
2- antik yunanda iktisadi düşünceler
3- merkantilizm
4- fizyokrasi
5- klasik iktisadi düşünce
6- klasik iktisadi düşünce
7- klasik iktisadi düşünceye tepkiler.milli ekonomi akımı. Alman tarihçi okulu.İngiliz tarihçi okulu
8- ARA SINAV
9- neoklasik iktisadi düşünce
10- Keynes ve iktisadi düşüncesi
11- sosyalist iktisadi düşünce ve Marksizm
12- sosyalist iktisadi düşünce ve Marksizm
13- kurumsal iktisat
14- monetarizm
15- post keynesyen iktisat
16- FİNAL SINAVI
17- FİNAL SINAVI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- iktisadi düşüncelerin hangi ortamda hangi sınıfın çıkarlarını meşru göstermek için ortaya çıktığını öğrenir.
2- iktisadi teorilerin fizik teoriler gibi toplumdan ve toplumsal düşüncelerden bağımsız olmadığını kavrar.
3- iktisadi düşüncelerin varsayımlarını, temel ilkelerini,hangi ortamda geçerli olduğunu öğrenir.
4- İktisat metodolojisine özel farklılıkları ayırt edebilme yeteneğini edinir.
5- İktisat doktrinine katkı sağlayanların evrimsel ilerlemeciliğini tartışabilme kabiliyetini kazanır.
6- Tarihsel olgu ve olaylardan çıkarsamalar yapabilme yeteneğine sahip olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2- 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3- 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4- 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5- 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6- 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7- 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8- 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9- 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10- 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11- 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12- 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13- 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14- 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15- 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16- 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17- 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18- 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19- 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20- 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 7 2 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 20
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gülten Kazgan. İktisadi Düşünce.İstanbul:Remzi Kitabevi.2016. Mesut Küçükkalay. İktisadi Düşünceler Tarihi.İstanbul: Beta Yay. 2015,
Yardımcı Kaynaklar Neşe Erim.iktisadi düşünceler tarihi.Umuttepe Yay. 2013. C.Can Aktan. Yeni iktisat Okulları ve İktisadi Düşünce. Seçkin yay. 2018

Ders ile ilgili dosyalar