Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANABİLİM DALI SEMİNERİ |
İkinci düzey |
GZT 526 |
Zorunlu |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAMZA ÇAKIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. EBRU DAVULCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik, Uygulamalı, Öğrenci Merkezli Çalışmalar
|
Dersin amacı
|
Bilimsel bir çalışma için konunun, amacın, önemin, sınırlılıkların belirlenmesi sürecini, hipotez oluşturmayı ve kaynakların kullanımını, yazım aşamasında dikkat edilmesi gereken kuralları anlatarak, öğrenciyi akademik bazlı çalışmalar (makale, seminer, bildiri, tez vb.)yapmaya hazırlamak.
|
Dersin tanımı
|
"Anabilim Dalı Semineri" dersi, lisansüstü öğrenim gören öğrencinin, gerek derslerinde gerekse ders dönemi sonunda tez döneminde yapacağı çalışmaların bilimsel bir nitelik taşıması için gereken bilgilerin verildiği temel bir derstir.
|
1- |
Bilgi, bilimsel bilgi nedir?
|
2- |
Araştırma, bilimsel yöntem kullanarak bilimsel bilgi üretebilmek.
|
3- |
Araştırmanın amaçları, özellikleri nelerdir? İyi bir araştırma konusunun özellikleri nelerdir?
|
4- |
Araştırmacıyı güdüleyen faktörler nelerdir? Araştırmada sorun tespiti nasıl yapılır? bu sorunun önemi, sınırlılıkları nelerdir?
|
5- |
Araştırmada veri toplama aşamaları.
|
6- |
Araştırma metodolojileri nelerdir? (Niceliksel-niteliksel)
|
7- |
Kuram, varsayım, hipotez ilişkisini kurmak.
|
8- |
Araştırma sonuçlarını değerlendirme, yorumlama, öneri geliştirme.
|
9- |
Alıntı yaparken uyulması gereken kurallar
|
10- |
Çalışılması planlanan konuya ilişkin genel tarama
|
11- |
Çalışılması planlanan konuya ilişkin genel tarama
|
12- |
Çalışılması planlanan konuya ilişkin genel tarama
|
13- |
Tarama sonuçlarını raporlama
|
14- |
Seminer çalışmasının sunumu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel bir çalışma yapabilmek için yapılması gerekenler hakkında genel bilgi sahibi olmak (sorun tespiti, veri toplama, veri analizi, sonuçlar, yorumlama)
|
2- |
Kaynak belirleme, toplama konusunda bilgi sahibi olmak
|
3- |
Konu belirlemenin esasları.
|
4- |
Konunun önem ve sınırlılıklarını tespit edebilmek
|
5- |
Çalışmanın dayandığı kuram, varsayım doğrultusunda bir hipotez geliştirebilmek.
|
6- |
Yazım aşamasında uyulması gereken kuralları bilmek.
|
7- |
Bir bilimsel çalışma için kullanılabilecek niceliksel ve niteliksel inceleme metodları
|
8- |
Yapılacak bilimsel çalışmada kullanılacak metodu belirleyebilmek.
|
9- |
Verileri toplama ve değerlendirme-yorumlama, öneri geliştirebilme hakkında bilgi sahibi olmak.
|
10- |
Kaynak gösteriminde dikkat edilmesi gereken kuralları bilmek.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
5
|
60
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
20
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Vedat Akman, Uğur Özgöker Bilimsel Araştırma Ve Çalışma Yöntemleri; Şener Büyüköztürk Bilimsel Araştırma Yöntemleri; Veysel Sönmez, Füsun G. Alacapınar Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri; Sami Güven Toplumbiliminde Araştırma Yöntemleri
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Şadi Can Saruhan, Ata Özdemirci Bilim, Felsefe ve Metodoloji; Nilgün Çelebi Sosyoloji ve Metodoloji Yazıları; Medeni Ayhan Bilim Tarih ve Metodoloji
|
|