Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > İNSAN KAYNAKLARI VE ÜCRET YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNSAN KAYNAKLARI VE ÜCRET YÖNETİMİ Birinci düzey ENM 358 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans Öğrencileri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FEYZA GÜRBÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MUSTAFA DÖRDÜNCÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze teorik anlatım.
Dersin amacı İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonlarıyla ilgili teorik sürecin öğrenilmesi ve iş yaşamıyla ilgili uygulamaların incelenmesi.
Dersin tanımı İnsan Kaynakları Yönetiminin Gelişimi, Amaçları ve İlkeleri; İnsan Kaynakları Yönetiminin Kapsamı: İnsan kaynaklarının planlanması, İnsan kaynaklarının bulunması ve seçilmesi, İşe alınması ve alıştırılması, Performansının değerlendirilmesi, Eğitilmesi, Geliştirilmesi, İnsan kaynaklarının ücretlendirilmesi; Kariyer Yönetimi; Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi; İnsan Kaynakları Yönetiminde Teknoloji Kullanımı.

Dersin içeriği
1- İnsan Kaynakları Yönetimiyle ilgili tanımlar ve tarihsel gelişim süreci.
2- İnsan Kaynakları Yönetimi biriminin kuruluşu ve İnsan Kaynakları fonksiyonlarının tanıtılması.
3- İnsan Kaynağının Geliştirilmesi; Örgüt, Yönetim ve Örgütte İnsan Öğesi.
4- İnsan Kaynakların Yönetimi: Personel Yönetiminden İnsan Kaynaklarının Yönetimine Geçiş.
5- Personel ve İnsan Yönetimi Arasındaki Farklar.
6- İş Analizi Süreci.
7- İnsan Gücü Planlaması; seçme ve yerleştirme.
8- Eğitim ve Geliştirme.
9- Ara Sınav
10- Ödeme ve İş değerlendirme.
11- Kariyer Planlama ve Ücret Yönetimi.
12- Türkiye'de İnsan Kaynaklarının Yönetimi: Türkiye'de Personel Yönetimi.
13- Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi.
14- İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri.
15- Final Sınavı.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili uygulama örnekleri.
2- İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonlarıyla ilgili sürecin öğrenilmesi.
3- İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları arasındaki etkileşim süreci.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Ödevler 6 1 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 6 1 6
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 5 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 1 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 1 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı BİNGÖL, Dursun, Personel Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
Yardımcı Kaynaklar SABUNCUOĞLU, Zeyyat, İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınevi, Bursa, 2005

Ders ile ilgili dosyalar