Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > ESER ELEMENT ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESER ELEMENT ANALİZİ Birinci düzey EAK 504 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK, Prof. Dr. İbrahim NARİN, YRD.DOÇ. DR. VEDAT YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yoktur
Dersin veriliş şekli Derste teorik konular anlatılacak ve farklı problemlerin metodolojik çözümleri öğretilecektir.
Dersin amacı Dersin amacı, eser element analiz yöntemlerinin teorik bilgileri ve pratikte uygulanabilirliğini öğrenciye öğretmek.
Dersin tanımı Eser element tanımı, eser elementlerin önemi, eser element analizinde analitik kriterler, ayırma ve zenginleştirme yöntemleri ve eser element tayin yöntemleri

Dersin içeriği
1- Eser element tanımı ve eser elementlerin önemi
2- Eser element derişim birimleri ve eser element analizinde analitik ölçütler
3- Ayırma ve zenginleştirme yöntemlerine genel bakış
4- Katı faz ekstraksiyonu, katı faz dolgu maddeleri
5- Çözücü ekstraksiyonu, birlikte çöktürme
6- Bulutlanma noktası ekstraksiyonu
7- Eser analizde örnek hazırlama
8- Ara sınav
9- Atomik spektroskopik yöntemler
10- Atomik spektroskopik yöntemler
11- Moleküler spektroskopik yöntemler
12- Moleküler spektroskopik yöntemler
13- Klinik, farmasötik ve çevre örneklerinde eser analiz uygulamaları
14- Klinik, farmasötik ve çevre örneklerinde eser analiz uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eser elementlerin önemi,eser element derişim birimleri ve eser element analizinde analitik ölçütler hakkında bilgilenmesi
2- Öğrencilere eser element tayin yöntemlerinin gerekliliğinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
3- İlaç ve benzeri örneklerde eser elementlerin öneminin vurgulanması hedeflenmektedir.
4- Atomik ve moleküler spektroskopik teknikler hakkında bilgilendirilmeleri
5- Enstrümental Analizin temelleri hakkında bilgi sahibi olma
6- Analizde yöntem seçimine karar verme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 5 50
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 4 56
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Enrichment Techniques for Inorganic Trace Analysis, Mizuike, A., Springer Verlag, New York, 1983.
Yardımcı Kaynaklar 1. Selected Methods of Trace Metals Analysis, Jon C. Van Loon, Toronto, 1985 2. Principles of Instrumental Analysis, Skoog, D.A., Holler, F.J., and Nieman, T.A., 5th Ed., Harcourt Brace & Company, Philadelphia, 1998.

Ders ile ilgili dosyalar